Ska jag inte få känna mig trygg?


Om jag är ute sent på kvällen, sent på natten, när det är mörkt ute, ska jag inte få känna mig trygg då medan jag går gatan fram på väg hem?
Ska jag behöva känna oro över att när som helst kan någon hoppa fram bakom ett träd eller hoppa på mig bakifrån för att slita av mig mina kläder och våldta mig?

Jag surfade in på Aftonbladets hemsida som jag gör varje morgon och möts utav skriveri om att en kvinna blivit våldtagen inatt igen här i Örebro. Polisen misstänker att det är två stycken serievåldtäktsmän som härjar i Örebro.
Det kan alltså vara två stycken sjuka karlar som skrämmer livet ur oss tjejer/kvinnor i den här staden.

Bara tanken på att någonting så hemskt som att bli utsatt för en våldtäkt kan hända mig eller någon som jag känner får mig att må illa. Sex är någonting som man själv väljer när man vill ha, och framför allt med vem man vill ha det.
Sex är ingenting som någon sjuk människa ska tvinga sig till med någon oskyldig.

Jag vill läsa på mer om vad det är för sjuk människa som blir en våldtäktsman. Vad den sjuka människan varit med om tidigare i sitt liv. Det är inte sex en sjuk människa är ute efter. Det är någonting annat han får ut av att ta någonting ifrån en oskyldig som han verkligen inte har rätten till.

Jag hoppas verkligen att polisen kan få fast alla sjuka våldtäktsmän så att en trevlig utekväll kan få bli en trevlig promenad hem. Inte en promenad fylld utav skräck, förnedring, misshandel och men för livet.

Det hjälper inte att hugga k*ken av dessa sjukhuvuden, men några hårda slag mot huvudet borde fungera bättre.


Låt oss känna trygghet i vår egen stad vilken tid på dygnet vi än väljer att befinna oss utomhus!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0