Skiathos och nytt liv

Vi hade det jättebra på Skiathos, jag och Emma.
Det var värmebölja där nere, +40 i luften och +28 i vattnet.
Det tog ett tag innan vi anpassade oss till värmen.
Dom första dagarna låg vi 5 timmar i havet och 1 timma och solade.
Vi åt gott, vi läste böcker och vi sov.
Jag är ordentligt utvilad efter den här resan.
Tack bästa Emma för en fin vecka!














( Syrran du får titta på fler bilder i min dator )


Det är roligare att packa upp än ner saker i kartonger.
Idag fick jag nycklarna till min nya lägenhet.
För er som inte förstått eller som jag inte berättat det för, så ska jag flytta till Köping. I helgen faktiskt.

Och nu tänker ni men guuuuuuuuuuuuud hur kan hon flytta dit?! Och redan?!

Ja, det känns konstigt. Att jag ska lämna Örebro för Köping.
Jag har skaffat en egen lägenhet i Köping. Jag ska alltså inte flytta in hos Samuel.
Jag ska bo ensam och se hur det funkar, med att pendla osv.
Jag och Samuel kommer troligtvis att ses nästan varje dag iallafall, men också av respekt gentemot honom efter hans förra samboskap som varade i 6 månader, kommer jag att bo ensam.
Det finns ingen på denna jord som inte tror att vi kommer att flytta ihop inom en snar framtid.
Det kommer bli så, men nu tar vi det lugnt. Vi har bara känt varandra i 7 månader, men det känns ju. I hela hjärtat, i hela min kropp att det är nära den här människan som jag ska vara.
Jag har tagit ett riktigt wisemind beslut den här gången.
Jag hyr ut min lägenhet i Örebro i andra hand till Dannes kompisar. Jag kommer inte sätta min fot i den lägenheten igen, men det kändes ändå bäst att hyra ut den ett tag först.

Jag är fruktansvärt lycklig och jag trivs så bra med mitt liv just nu.

Nu ska jag göra pannkakssmet, vänta på att finast kommer hem ifrån träningen, tvinga honom att steka pannkakor och sen ska jag ta med honom till min nya lägenhet för han har inte sett den än.

Och det tar 35 minuter med tåg hit, 40 med bil. Det är bara att ni kommer och hälsar på och jag kommer att hälsa på er. Jag kommer inte att försvinna från jordens yta. Det mesta kommer att vara som vanligt bara det att jag har en ny adress, hjärtats nya adress.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0