Skogen

Jag gav mig ut ensam i förmiddags för att plocka lite blåbär. Samuel har börjat jobba igen efter sin semester. Lägligt när jag börjar min ;)
Det är avkopplande att gå i skogen. Om man räknar med tiden efter att pulsen gått ner efter att ett djur skrämde skiten ur mig så fort jag klev ur bilen.
Och på tal om djur så trodde jag att jag skulle dö igår när jag hittade en död orm i dörren i Samuels bil där jag alltid lägger min mobil och pengar när vi är ute och åker.
Jag svettades 30 minuter efter min upptäckt.
Samuel bara garvade. Jävla typ.
Tillbaka till skogen.
Jag hittade lagom med blåbär att ge bort till mormor och jag lyckades även att hitta ett gäng kantareller.
Jag är så himla nöjd över det!
Jag får muta Samuel att säga att det är kantareller om jag nu skulle ha plockat fel slags svamp...Men det tror jag inte. Väl gömda under mossa och gräs hittade jag dom.
Vad har hänt med mig?
Jag plockar blåbär och kantareller?
Håller jag på att förvandlas till en naturmupp?
Men jag gillar att det går att vara totalt mindful medan jag går runt där...
Och det är ju träning att gå runt i flera timmar i skogen med för stora gummistövlar.
Jag har ett span på en resa...nu gäller det bara att Emma kommer hem och slår på sin dator...
Vilket kap jag är egentligen!
Jag har varit och handlat så att jag kan göra mat till ikväll, och jag har dammat i Samuels lägenhet.
Jag är en keeper!!! Ha ha ;)
Och så har jag ringt ett samtal också som gjorde mig glad.
Hm...undrar om jag kan sova en stund och vakna av mig själv innan Samuel kommer hem ifrån jobbet så det inte märks att jag tagit en powernap?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0