Salem al Fakir

Igår satt jag på morgonen i Stockholm och läste kulturdelen i DN. På sista sidan finns det dagens 6 kulturtips. Där stod det bla att Salem al Fakir skulle spela på Skeppsbron i Stockholm 21:15.
Det kändes väldigt intressant.
Och absolut eftersom att jag var ledig dagen därpå.
Jag skickade ett sms till Emma och frågade om vi skulle åka upp. Hon svarade ja.

18:08 rullade tåget ifrån Örebro och Emma hade handlat med sig svenska jordgubbar och dricka. Världens lyx! Innan det hade vi ätit mat på Rosalis.
Vi satt och skrattade och dummade oss på vägen upp och det kändes bara sådär superhärligt i kroppen! Vädret var jättefint och allt.
Vi strosade igenom Kungsträdgården och sen satte vi oss på en trappa på Skeppsbron och drack kaffe och njöt utav en rejäl dos kultur.
Jag satt där och  kände mig så himla lycklig! Det var så härlig stämning i Stockholm.
Hade Samuel varit med, som gillar Salem, så hade det varit helt perfekt. Men åker man till norrland för att fiska så gör man ;) Jag filmade en låt som han får lyssna på sen ha ha :)

Kvällen var liksom magisk och jag kände mig sådär hög på livet igen...ville liksom inte att dagen skulle ta slut.

Vi åkte sista tåget hem, och smet ombord innan Danne fick syn på oss. Sen satt vi och fnissade medan han gick igenom våran vagn. Det tog ett tag innan han fick syn på oss. ( Vi har privatresekort, så ingen får för sig att vi åker gratis...bäst att säga det i dagens läge!!! )

Fler såna här spontana grejer! Det ger mycket bra energi!








Kommentarer
Postat av: Mathilda

Nu ville jag verkligen varit med! Hihi..



Tack för fikan idag! Det är en av mina favortisysselsättningar och nästan som en hobby för mig, att fika ;) <3

2010-06-18 @ 18:54:27
URL: http://mathildamariaelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0