Emma och inspiration

Nu har jag lämnat av lilla Emma på tågstationen. Vi har haft en jättemysig dag!

Jag promenerade ner till stationen och mötte henne halv tolv och så gick vi och åt lunch. Det var gott :)
Sen var vi in på Hemköp och köpte lite saker jag behövde och så gick vi hem till mig.
Vi drack kaffe och te och åt utav citronkakan som jag hade kvar sen igår. Emma tyckte att den var supergod vilket jag blev väldigt glad över :)

Vi pratade om allt möjligt och jag kände när Emma pratade om sitt pluggande att jag vill göra någonting...det ledde till att jag ska skicka in en ansökan om att läsa upp betyg på distans :) :) :)
Jag ska börja med Samhällskunskap A.
Allting görs via datorn och på Fredagar är det någon form av obligatorisk uppgift som ska göras. Jag hoppas att det är när som helst under Fredagen eftersom att jag jobbar så konstigt men det löser sig nog.
Det är försent att skicka in ansökan, men jag mailade och fick ett svar att jag kan skicka in ansökan och om gruppen är full får jag en reserv plats.
Värt att göra ett försök :)

Så Emma hjälpte mig att registrera mig på studera.nu så att jag kan komma åt mina slutbetyg eftersom att Max tuggade sönder det...Så om några dagar får jag en PINkod hemskickad så att jag kan komma åt dom uppgifterna.

Det ska bli så himla ROLIGT! Och Komvux är ju inte lika svårt som Universitetsstudier...
Jag mådde inte så bra under gymnasiet vilket syns på mina betyg. Dom är inte kassa men jag vill läsa upp det som jag tror att jag kan få bra betyg i om jag bara anstränger mig.
Matte är bara att ge upp, för det har jag aldrig, och kommer jag aldrig att kunna förstå.

Det ska bli jätteroligt iallafall och jag behöver inte ta något lån eftersom att jag kan jobba samtidigt. Kraven som finns är att man har en grundskolebehörighet, en hyffsad data vana och så.
Det har jag ju iallafall :)

Så tack Emma för att du inspirerar mig och fick mig att våga söka :)



Mitt hem är inte perfekt, det är inte någon genomgående stil som alla har, det finns fortfarande möbler och annat som jag ska kasta och sådär, men det känns ändå som mitt hem.
Jag trivs här och jag trivs när jag har besök här hemma.
Det känns mysigt och väldigt mycket jag....


Om en timme eller så, då kommer min snygging hit. Jag längtar!
Jag är en fjant, jag längtar varje dag efter honom, men inte på ett sådär sjukt sätt, utan sådär skönt pirr i magen aktigt och jag ÄLSKAR det.



Fasiken vilken bra dag jag har haft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0