En ledig snöig dag

Jag ska börja med att skriva att det gick väldigt bra igår hos veterinären.
Jag grät när jag gick in genom dörren och hade svårt att prata med dom där inne, men dom var snälla och förstående.
Vi fick ett eget rum och Max fick ett täcke. En sköterska där berättade för mig hur det skulle gå till och sen kom veterinären. Max stod med frambenen på mina axlar och "kramade" mig när han fick första sprutan. Lille vän vad det gjorde ont i mig då.
Efter första sprutan gick han mest omkring. Bakbenen började att släpa först. Sen blev han mer och mer vinglig och jag försökte få honom att lugna sig, men det är Max vi talar om, han kan inte vara lugn.
Sköterskan kom in efter fem minuter och lyfte upp honom på bordet och försökte få honom att ligga ner, men han stretade emot så hon hämtade veterinären som gav honom en till spruta.
Han förlorade medvetandet efter den sprutan, men hjärtat slog fortfarande.
Efter tio minuter så kom jag och veterinären överens om en injektion direkt i hjärtat. Max var inte vid medvetande längre så han kände inte den såklart, annars hade jag aldrig gett honom det.
Jag tittade inte när sprutan togs. Det kändes för jobbigt.

Sen såg jag i Max ena öga att han dog för dom blev alldeles tomma.

Jag fick vara kvar hur länge jag ville ensam med honom för att säga hejdå. Jag behövde inte vara där speciellt länge, för jag hade klappat honom, snorat i hans päls och hållt hans tassar så mycket så jag kände mig redo att gå.

Det var jobbigt, men jag ångrar inte att jag var med. Det gick så stillsamt till och det tog inte så lång tid.
Jag vet att han har det bättre nu.



När Samuel var i affären efteråt gick han runt med en gurka i korgen, till Leo, och kunde inte riktigt komma på vad han skulle köpa för mat...
Jag är glad att jag har en pojkvän som kan visa känslor iallafall.
Tack hjärtat för att du körde oss.


Inatt sov vi alla tre i sängen. Det var mysigt, men ovant eftersom att jag aldrig sovit med katterna i sängen. Dörren till mitt sovrum har alltid varit stängd.
Han är väldigt kelig här hemma så han kanske undrar vad som hänt.
Jag har asont i hela kroppen idag, säkert för att jag gått på helspänn ett tag.


Idag ska jag vara inomhus hela dagen och fixa lite och klappa katten.
Jag önskar att Samuel var hemma också. Jag är Samuel sjuk!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Jag är glad att jag fick träffa Max innan han somnade in.

Samuel är en bra man han.

Ha nu en gosdag med Leo.

Ta hand om dig <3

2010-11-10 @ 12:23:41
URL: http://mathildamariaelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0