Bögarnas fel

Jag tycker det är löjligt, att Grotesco blev polisanmälda för hets mot folkgrupp efter deras framträdande med Bögarnas fel i Allsång på Skansen i Tisdags.
Numret var ju skitroligt! Alla som är lite normalt funtade förstår väl att det hela handlar om ironi?
Alla får ju såklart tycka olika, men jag har svårt att tänka mig att dom bögarna och dom lesbiska som jag känner inte skulle annat än att skratta åt det.
Då är det väl mer illa att dom gör narr utav frireligiösa isåfall.
Jag tycker iallafall att det var jätteroligt och på jobbet brukar vi skämta om att allting är SJs fel, vad det än må vara.

Min käre sambo har fuskat med grundmålningen på dom dörrarna han gjorde så jag kanske får måla en tredje gång på dom. Det behövdes ju inte där jag målat ;)
Jag får se vad regeringen säger när han kommer hem. Han sa att han kommer hem i eftermiddag, men jag tycker mer det verkar bli kvällen. Jag är van vid min lille tidsoptimist. Det gör inget, han hjälper till i huset så det kanske blir klart, alltså det viktigaste, till Anders och Mikkiz bebis kommer i slutet på September. Jag klarar mig själv även om det är roligare när han är hemma.

Det blev mycket ljusare i hallen nu när dörrarna är vita. Det känns mycket fräschare. Vi har alltid sagt att vi ska måla dörrarna, men aldrig när. Nu är det gjort och det är så fint.

Jag har städat och grejat. Torkat golven tom!
Nu är jag trött och skulle vilja sova en stund, men det är bättre att jag sover inatt.

Dom blommorna som jag planterade om igår ser ut att trivas i sina nya krukor. Jag fick "mammablomman" när jag flyttade hemifrån och den tog sig inte riktigt förrän jag flyttade hit till Köping. Dom jag fick den av sa att det är en gummiplanta, men jag vet inte om det stämmer.
Jag fick ett aloe vera skott av kvinnan jag hyrde huset av och den har nu förökat sig så den skulle jag också behöva göra ording på...Dom kan ju bli riktigt stora och fina och trivs ju ute på verandor och sånt på sommaren.
Samuel kommer hem med en blomma från hans syster. Jag har för mig att hon tycker om blommor som är små men vill inte ha dom när dom blir för stora. Jag tycker om dom som är lite större så det ska bli kul och se vad det är för en. Hoppas vi har någon kruka bara. Eller jo det har vi ju, en med Samuels ölburkar i på balkongen ;)

Jag köpte rödspättafilè idag över disk på Ica. Jag ångrar nu att jag inte köpte mer för det var så himla gott. Imorgon tror jag inte att disken är öppen. Men dom har säkert specialerbjudande på det snart igen.

Jag köpte Rollo kolor förut, dom med choklad inuti och jag höll på att äta upp hela påsen! Tillslut fick jag så ont i magen så jag var tvungen att tvinga mig själv att ställa undan påsen. Jag vet inte varför jag köpte dom på Ica faktiskt. Jag gick bara och tog dom...
Är det någon som sett lakrits Rollo? Jag har hört att dom ska finnas i lösvikt...tips mottages!

Ikväll blir det pizza. Blä vad vi ätit mycket hämtmat på semestern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0