Michaela - Bilförhandlaren

Jag plockade ur saker ur Audin, tankade den och lyxtvättade den. Efter det kände jag mig fit for fight för att åka till olika bilhandlare här hemma i stan och prata bilar =)
På första stället stod det en sån bil som jag vill ha. Uppiffad såklart för att se ännu finare ut ;)

Iallafall så kom det fram en karl, en trevlig sådan, och frågade om jag ville prata om bilen. Han visade mig den och det är den som jag brukar kalla lyxmodellen som jag provkörde i Västerås och blev livrädd för, men som lockar på något konstigt sätt ändå.
Bilen var jättefräsch och hade inte gått långt, vilket är ett krav. Årsmodell 2007. Perfekt. Nya sommardäck, dock inga vinterdäck, men men.

Jag berättade att jag ägde en Audi och visade den genom fönstret och sa att jag måste ju bli av med den för att kunna köpa en ny bil.
Bilförsäljaren bjöd då in mig på hans kontor för att prata lite.
När han sa vad han kan tänka sig att ge för min Audi så höll jag på att ramla av stolen. Jag trodde aldrig att någon skulle vara villig att betala så mycket för en rätt gammal, 2001, bil som gått så pass långt.
Jag blev helt klart intresserad att räkna på vad jag skulle kunna köpa nya bilen för och blev mycket glad över summan som vi kom fram till.
Bilförsäljaren vill verkligen ha mig som kund hos dom och tyckte att det var roligt att förhoppningsvis få sälja bilen till någon som bor i stan, annars brukar bilarna försvinna bort till andra städer.
Jag sa att jag ska fundera lite och återkomma. Sa att jag skickar in min sambo för en titt när jag jobbar. Han tyckte vi ska komma in båda två och fika och prata om bilen. Inställsamma dom är ;)

Bilförsäljaren gav mig verkligen en schysst deal. Jag har pratat med banken igen för jag hade krånglat till det i min hjärna när jag tänkte på lånet, så banktjejen hjälpte mig att tänka rätt haha. Jag behöver ju låna mindre än vad lånelöftet är på nu när dealen blir så bra.
Nu ska jag tänka i helgen och sen gå tillbaka på Måndag efter jobbet. Kanske be Samuel reservera den i helgen.

Varför vill jag då byta bil? Jo dels för kostnader på Audin och den har gått så pass långt så ska jag få någonting alls för den måste jag bli av med den snart.
Jag tycker om Audin, det kände jag idag när jag fixade med den, men som sagt, det gäller att vara smart nu.

Familjebil har vi redan så en liten bensinsnål bil till mig är helt rätt. ( Som Samuel kan ha till och från jobbet sen när jag behöver köra barnvagnen i Volvon ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0