Samuel och magen

Jag kan förstå att som blivande pappa är det lite svårt att förstå att det finns en bebis i magen. Även fast det nu syns att jag är gravid och så.
Igår är nog första gången som Samuel riktigt "pratat" om magen. Han sa flera gånger att nu syns det och tjockis och klappade magen. När hans mamma ringde berättade han att nu syns det.
Senare på kvällen låg han i mitt knä och då sa han: Europa 12:a till magen.
Det är en fluga han ibland använder när han flugfiskar ;)
Det var väldigt gulligt och jag blev väldigt rörd av att han sa någonting till bebisen i magen.

Igår var det två veckor kvar till första ultraljudet och jag hoppas att tiden dit går snabbt! Jag får tänka nästa helg när jag har min mardrömsjobbhelg att efter helgen och två dagar så får jag se bebisen för första gången. Då kanske det går lite lättare att jobba och inte vara hemma i princip alls...

Jag tycker det ska bli så spännande och så roligt att bli mamma! Jag har ju världens bästa pappa till bebisen så ingenting känns dåligt eller oroväckande. Jag bara njuter!
( Ni kan ju påminna mig om det här när jag sitter med bebiskräks i mitt otvättade hår och ser ut som en panda i ansiktet pga trötthet )

Jag börjar jobba klockan 18 ikväll. Seeegt, men jag ska sova borta... Men vid fyra imorgon eftermiddag åker jag hem och tar helg med min kära sambo.
På Lördag blir det en tur till Örebro för att köpa en taklampa till vardagsrummet som jag hittat och Samuel godkänt och så ska vi hälsa på hemma hos syrran och Roberth =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0