Vitt

Nu är jag inne i vecka 34. Det är verkligen inte långt tid kvar till bebisen är beräknad att komma ut till oss.
Jag har haft flera sammandragningar i helgen fast jag bara tagit det lugnt så jag gissar att det är så här det kommer att vara nu den sista tiden. Dom gör inte ont, dom är bara obehagliga.
Lillfisen i magen har väckt mig några gånger om nätterna ett tag nu. Han börjar bli så stor där inne så hans rörelser går inte att ta miste på ;)

Idag klockan 14 har jag tid hos barnmorskan för en kontroll. Det är alltid lika mysigt att höra bebisens hjärtljud och se hur magen har vuxit sen jag senast var där för två veckor sen. Om allt är som det ska så borde det vara 2 cm till som det varit dom senaste gångerna.

Jag sa till Samuel häromkvällen när vi skulle sova att om två månader är vi tre, nej förlåt fyra, i familjen. Jag sa att det var lite läskigt. Han höll med.
Det går omöjligt att veta innan vilken stor omställning som det kommer att bli, men jag ser fram emot den omställningen.
Jag har verkligen världens bästa pojkvän. Han är solen i mitt liv och att vi ska få barn ihop är det finaste jag kan tänka mig.
Nu längtar jag verkligen till bebisen kommer ut till oss =)

Igår köpte jag ingredienser till en tårta. Jag gör en till min födelsedag. Jag vet att Samuels pappa och hans fru kommer hit annars så ska jag inte fira min födelsedag. Det är ingenting för mig.
Jag är bara glad att Samuel är ledig på min födelsedag.
Min familj firar mig på julafton, det blir bra det. Det räcker.
För mig är inte födelsedagen viktig.

Det är snö på marken idag. Det tycker jag om. Jag har verkligen saknat snö. Det är så tråkigt när det bara är grått och gräsmattorna ligger gröna. Jag hoppas att det blir kallare ute och att det kommer mer snö.

Leo har sina rutiner. När jag kommit upp på morgonen och han har fått hälsa lite på mig så springer han till balkongdörren och vill att jag ska släppa ut honom en stund. Jag gjorde samma sak förut men då satt han bara i dörröppningen och stirrade på snön och reste sig och gick in igen. Jag hämtade honom och lyfte ut honom. Han tassade runt i snön, skakade av sig tassarna efter varje steg han tog och sen gick han in och nu sover han på soffan.
Bortskämda lilla gris ;) Eller som Samuel sa i helgen: Överklass katt. Ha ha =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0