Alla Hjärtans Dag [ uppdaterad ]

Jag vill skicka en kram till alla mina vänner och till min familj på Alla hjärtans dag och så ska jag berätta två saker:


På Alla hjärtans dag för ett år sen hade jag och Samuel haft lite kontakt via Internet och skickat massor med sms till varandra. Men vi hade inte pratat i telefon och inte träffats.
Jag var på jobbet och kände bara att jag ville se vem den där killen var. Det var tänkt att vi skulle ses helgen därpå, min lediga helg, men jag kände att det var trots allt Alla hjärtans dag och att jag ville få ett svar på om känslan i kroppen fanns även på riktigt.
Antingen så skulle jag för evigt hata Alla hjärtans dag eller så skulle jag älska den för alltid.

Samuel tyckte absolut att jag skulle komma. Vi kör liksom.
Så efter jobbet satte jag mig i bilen och körde mot Köping. Jag var lite nervös men ändå inte så farligt. Det kändes ju rätt att åka!
Jag körde förbi Samuels hus så jag fick ringa och fråga efter vägen. Det var första gången som vi hörde varandras röster :)

Tillslut så svänger jag ner på parkeringen vid Samuels hus och då står det en lång filur med stooora mjukisbyxor ( han sa att jag ska komma i bekväma kläder så att vi sitter bra i soffan ) och mössa där och när jag såg honom så spred sig en värme i min mage och i mitt hjärta.
Jag har aldrig känt så förut och jag visste att det här var rätt.
Jag minns inte riktigt vad vi sa  men jag minns att vi kramades i hallen.
Jag fick en liten tur i hans lägenhet och han hade gjort så mysigt för att jag skulle komma.
Han gav mig ett litet mjukisdjur för att jag väl skulle få något för att det var Alla hjärtans dag eller vad han sa :)

Vi satt i soffan. Tittade lite på TV, pratade, var tysta.
Efter en stund flyttade Samuel lite närmre och tog min hand. ( Fjärilarna i magen vid det laget gjorde att jag halvt smällde av )
Sen gick det lite tid och sen kysste han mig. Då tuppade jag nästan av pga alla känslor som fullkomligt rusade runt i hela kroppen på mig.
Samuel tog alla initiativ vilket jag tyckte om eftersom att han beskrivit sig som lite blyg.
Han sa vid ett tillfälle under kvällen: Det känns som om du alltid suttit här i soffan.

Bättre betyg kan man inte få!

Klockan började att bli mycket och det var dags för mig att åka hemåt. Men Samuel sa att han ville att jag skulle sova kvar. Jag tvekade aldrig till att göra det.
Jag minns att han hade vita kallingar på sig och att jag inte kunde sluta att titta på honom haha :)
Vi kramades och pussades i sängen men inget mer än så och det kändes så fint!

Resten av sagan vet ni ju. Jag åkte tillbaka till Köping och kom sen aldrig hem igen tll Örebro.

Och på denna dagen ( våran års dag är 8 Mars för det var då som Samuel skickade sms till mig och frågade om vi skulle gå ut med att det var han och jag, så gulligt ) ett år efter att jag åkte hit, ska vi till mäklaren och skriva på kontrakt för lägenheten som vi har köpt :)
Åååå jag är så glad för det här!

Lägenheten är så fin, eller ja, den kommer att bli så fin när vi har gjort iordning på den och det ska bli helt fantastiskt underbart att få bli sambo med min fina Samuel.


Så, nej, jag ångrar inte en sekund att jag tog mod till mig och åkte hit förra året på Alla hjärtans dag för det är det bästa beslutet som jag någonsin tagit!


Ett år går så fort, men tiden går fort när man har roligt och vi har alltid roligt tillsammans. Samuel tycker själv att han är så jävla rolig och då låtsas jag bli arg på honom fast jag egentligen vill skratta för han ÄR så jäkla rolig haha.

Tack älskade Samuel för att du är världens bästa pojkvän och vän och för att jag får vara mig själv. Jag älskar dig nu och för alltid.





---------------------------

Sådär nu är alla dagens bestyr avklarade.

Jag var på gymmet och lärde mig ben/mage/armar. Jag gillar Biffen. Han är snäll.

Jag och Samuel var hos mäklaren och träffade säljaren och vi skrev på massor av papper.

Efter det gick vi till banken och förde över handpenningen och sen började vi att flytta alla mina konton till banken här vilket inte går på ett kick... Jösses!
Jag kommer att få nya clearingnummer och ett nytt bankkort. Banken här är "egen" fast den tillhör Swedbank.

Vi satt och log mot varandra och kramade varandras hand emellanåt medan vi uträttade allt.
Det känns så himla bra det här!

Nu ska jag surfa runt och se om jag hittar fina handtag till luckorna som vi kan köpa...

Min lilla hårboll håller mig sällskap








Kommentarer
Postat av: Hulda

Så vackert att jag börjar gråta!



Så glad för dig och er! Riktigt glad!



åh kraaaaaaam <3

2011-02-14 @ 22:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0