Kroppskomplex

Åååå vad irriterad jag är på mig och min kropp.
Ni som inte orkar läsa, sluta nu.
Min kropp är en jäkla skit kropp. Jag är liten upptill och gigantisk nertill.
Jag kan inte ha några byxor som tillverkas idag. Jag får inte upp dom över låren och absolut inte över röven.
Det finns så mycket fina lössittande byxor idag men det är kört. Jag kan inte ha såna =/
Jag tycker att det är roligt med kläder men nu känner jag mig låg för att min kropp är som den är.
Jag har aldrig varit en smal tjej men nu undrar jag hur mycket jag skulle behöva gå ner för att kunna klä mig.
Det är jobbigt att inte duga åt någon annan, men den personen kan man göra sig av med, men det är ännu jobbigare att inte duga inför sig själv för mig kan jag inte göra mig av med...
Jag har slutat med socker, dragit ner på kolhydrater och förhoppningsvis börjat att träna. Jag hoppas att det blir någon form av ändring.
Nu jämför jag mig själv med så många andra som jag bara kan och jag känner mig så otymplig och...ful.
Jag hoppas att det vänder snart. Jag vill acceptera mig själv!
Jag vet att jag inte är någon fotomodell och inte den snyggaste som finns, men jag vill se okej ut..

Kommentarer
Postat av: Hulda

Första gången jag såg dig, då utstrålade du den härligaste personlighet jag hade träffat på bra läng. Då tänkte jag shit vilken grym tjej! Så söt och go!

Idag blir jag så glad när jag ser dig och tänker, vilken tur jag har som hittat en sån underbar vän!

Jag tycker du är vacker! Men du har rätt i att du måste tycka det själv, för annars betyder det ingenting när du hör andra säga att du är fin, för du tror inte på orden.

En tröst är att alla har någonting som inte är precis som man vill.

De är charmen med människor att alla är så olika.

Jag förstår din känsla, en hel del. Självklart kan jag ju inte veta exakt hur just du känner, men jag har varit där många gånger. När man undviker speglar för att man tycker man är ful och hur blev det så?

När jag var yngre kunde jag till och med slå till mig själv, i ansiktet, för jag var så arg för att jag tyckte jag var så ful. Hemskt men så var det.

Jag har andra problem med kläder. Jag har mina bröst. Lyxproblem kan endel tycka, men för mig är det svårt att köpa tröjor. Får ofta gå upp i storlek och då tycker jag att jag ser pluffsig ut. Och då blir man ledsen. Då är det inte så kul med kläder längre.



Det jag vill säga är att du är otroligt fin, det tycker jag verkligen. Jobba med dig själv så ser du det snart också<3

2011-02-20 @ 12:33:36
URL: http://mathildamariaelisabet.blogg.se/
Postat av: Annica

Du är fin som du är <3

Postat av: Anonym

kram från mamma.du är hur fin som helst

2011-02-20 @ 18:45:13
Postat av: Emma

Kommer du ihåg vad jag sade till dig när vi precis hade lärt känna varandra? Om jeansen och din rumpa? Tänk på det fina du <3

2011-02-21 @ 23:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0