Vi drar till fjällen

Jag och Samuel var hos hans pappa tidigare idag och drack kaffe och pratade en massa. Henrik frågade mig vad jag ska göra på semestern. Jag vet ju inte när jag får semester, men jag ligger bra till i valordningen så jag tror att jag får samma veckor som Samuel.
Jag sa att jag faktiskt inte har någonting planerat. Henrik sa att jag kan följa med honom och Marie-Louise till deras stuga lååångt upp i landet.
Då sa Samuel: Eller så följer du med mig upp på fjället och fiskar andra gången när jag ska dit ensam.
Ja varför inte? svarade jag.
Jag tror att Samuel blev rätt förvånad över svaret men också glad?
Han tror tydligen att alla tjejer gnäller hela tiden, men sån är inte jag. Jag har för tusan backpackat och bott jäkligt konstigt och hållt på.
Jag ser iallafall fram emot det huuuur mycket som helst. Att få åka bort ensamma och att jag ska få göra någonting som jag aldrig har gjort förut kittlar fint i magen.
Det tar typ sex timmar ( ! ) att gå upp dit så det är väl en jävla tur att jag har börjat att träna!
Samuel sa en dag att det skulle vara roligt att få visa Lappland för frugan och det tycker jag ska bli roligt.
Om jag ligger och sover eller läser medan han fiskar spelar ingen roll. Det är klart att jag vill bli visad hur man fiskar också, men fiska är ju Samuels passion här i livet och jag klarar mig själv och kan fantisera i tältet en dag om det är så.
Herregud vem kunde tro att jag som alltid ska neråt Europa på semester ska upp på ett jäkla fjäll där det typ är fem plusgrader mitt i sommaren? Jag kommer ju gå ner typ fem kilo på dom där dagarna haha.
Imorgon väntar jobb mellan åtta och åtta och jag sover i Stockholm igen.
På måndag slutar jag klockan 9 och efter det ska jag till Fia och fixa mina naglar. Det är 7 veckor sen jag senast var där så det är dags.
Jag har haft en superbra dag och det är skönt att ledsenheten har lämnat mig.
På Tisdag ska jag mysa med Emma, Mathilda och Mira <3

Kommentarer
Postat av: Annica

Haha fy fan för att gå så långt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0