Göteborgs-Lördag

Nu sitter jag nere i Göteborg. Jag kom hit med tåget strax innan klockan tio.
Jag ska åka tillbaka 12:02.

Imorse var jag väldigt trött när klockan ringde. Det sved i hjärtat att behöva lämna Samuel som är ledig varje helg. Jag vill också följa med och fiska...Men jag ska få följa med nästa helg, om vädret är bra och jag har redan fått rapporter om hur det går för honom :)
Jag tycker om lediga helger...

Igår fick jag Samuel att trycka lite i nacken och på axlarna på mig eftersom att jag är så spänd. Han lyckades hitta en sena eller någonting som han kunde rulla runt eller hur man ska förklara och det gjorde så ont så att jag ville spy. Men han fick fortsätta ett tag eftersom att det är bra om blodcirkulationen ska komma igång.
Jag har sagt så länge att jag vill gå iväg och få massage och nu om någon gång är det läge för det.
Innan jag går med axlarna upptryckta under öronen.

På måndag ska jag kasta skräp på tippen. Och möbler som jag inte vill ha. Bort bort BORT med skiten. Det har varit en utdragen procedur det där. Min pojkvän har dåligt minne och jag vill inte tjata och jag har en alldeles för liten bil för att köra saker i. Men nu har jag fått lov att tjata på Samuel så att vi kommer iväg...

Hela den här veckan har jag varit alldeles tokigt kär. Sådär extra. Jag längtar efter honom hela tiden. Underbart.
Han fick mig att vända sinnesstämning igår.
Tur det för jag blev arg sen. Jag var helt GALEN när jag körde bil. ( Jag var ensam i bilen....)
Först blev jag irriterad på att jag knappt kan backa ut från min gård pga snö och cyklar som står vid husväggen.
Sen blev jag irriterad på en bilist som hetsade bakom mig när jag skulle tanka. Så demonstrativt så seeeegade jag in i bilen när jag var färdig.
Sen skrek jag rakt ut i bilen när det var i princip omöjligt att komma ut från macken pga alla jävla biljävlar som skulle till eller från Big Inn.

Så jag förklarade för Samuel att jag var arg. Att jag hade ordnat med grönsakerna till tacosen men att jag inte ordnat med köttfärsen för att jag var arg...
Samuel skrattade bara åt mig.
Det borde egentligen ha gjort mig arg men jag blir inte arg på den där människan.
Sen när jag började flippa ut sa han: räkna till tio nu Michaela.
Han är bra den där ;)



Jag läser Hellfire - boken om Jerry Lee Lewis och den är sååå bra så jag vill läsa ut den med en gång, men jag har sparat sista biten till hemfärden så att jag har någonting att göra när jag viserat biljetter.
Efter den boken ska jag läsa en bok om en groupie, den tror jag kan vara intressant och kanske lite motbjudande på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0