Åskoväder

Jag var riktigt rädd imorse när åskan cirkulerade runt stan, eller runt huset som det kändes som. Ibland är det inte roligt att bo högst upp i ett sex vånings hus!
Jag vaknade av att det började att regna och sen hörde jag hur det mullrade och att det kom närmre.
Vid några tillfällen kom blixten och sen smällen direkt efteråt. Då hoppade jag högt i sängen.
Jag var så kissnödig men vågade inte gå upp och kissa. Tillslut höll jag på att kissa på mig så då drog jag täcket över huvudet och småsprang bort till badrummet haha :)

Leo verkade inte bry sig om ovädret iallafall. Han kom och strök sig runt benen på mig när jag satt på toa.

Jag önskade att Samuel var hemma som aldrig förr när åskan gick. Han hade retat mig för att jag var rädd och jag hade fått ligga alldeles bredvid honom och då hade det inte varit lika otäckt.
Sen började jag att tänka på att det kan åska på fjället också!

Jag somnade om en stund när åskan dragit förbi, men jag känner mig trött nu.

Jag ska snart åka till Örebro. Jag skulle ha träffat en men sen så fick jag aldrig något svar på mitt sms. Jättekonstigt. Jag skulle ha träffat bästa Linda idag men det passade inte med tiderna idag. Jag tar en lunch med Emma och sen frågar jag om jag får hälsa på syrran en stund. Det får jag säkert.
Sen ska det handlas och förberedas inför kvällens grillning, om nu vädret tillåter och så ska någon hämta mamma på jobbet, vilket hon påminnt om så det verkligen inte går att glömma det haha ;)

Jag hoppas att Samuel kommer hem på Söndag. Nu längtar jag alldeles för mycket efter honom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0