Kaunas 9-12/7 2011.



Jag orkar inte ladda upp så många bilder här för det tar sån tid. Resten kan ses hos mig :)

Det var väldigt mysigt att få åka iväg med sin kärlek och bara vara. Vårat hotellrum var verkligen jättefint och vi bodde mellan gamla och nya stan vilket var helt perfekt.
Det vi åt och drack var inte alls dyrt, men vi kollade heller aldrig på prislappen. Vi åkte buss i femtio minuter från flygplatsen och det kostade oss drygt fem kronor per person. Igår åt vi den dyraste middagen och drack dyrast och då betalade vi 213 för oss båda. Vi åt gott kan jag säga.
Det var så himla varmt där nere så två kvällar åt vi fisk vilket kändes minst jobbigt att äta ;) Igår åt jag ett foliepaket med lax, catfish ( mal ) och kantareller och någon sås och det var sååååå gott!! Och så potatisplättar till det som dom äter mycket av.
Vi lyxade till det med taxi till flygplatsen imorse och det var det värt. Inte för att taxin var dyr men ändå :) Vi har pengar med oss hem också.
Vi har sett en massa fint och fallfärdigt, tagit hand om varandra, kramats i hotellsängen och ätit chips och bara njutit. Jag har vandrat omkring på Kaunas gator med den finaste killen i världen och känt mig som världens lyckligaste.




Märkligt att Samuel hittade minibaren det första han gjorde ;)



Jag väntar på maten i gamla stan första kvällen.



Fisen utanför Ärkeängeln Mikaels kyrka som håller på att vittra sönder.



Ärkeängelns kyrka genom allèn.



Vi sov för länge varje dag så vi missade hotellfrukosten så den fick vi ta utomhus. Vero hade gott kaffe :)



Snuskfloden.



Hänglås på bron för kära par.



Jag är redo för lunch inne på shoppingcentrat Akropolis. Där inne kollade vi i affärer, åt mat, fikade och jag spelade lufthockey för första gången.



Samuel kollade efter fiskar.



Kniven såg ut som en tårtspade :)



Dom hade speciell belysning inne på toaletterna på Akropolis. Tur att det inte var UV ljus för då hade man nog inte velat sätta sig på toa haha.



Den här bilden symboliserar ungefär hur jag kände mig större delen av tiden i värmen haha :) Vi gick i flera timmar i jättedåliga skor och det var runt 30 grader alla dagar!



Vi turistade på gamla kyrkogården.



Vi har försökt att ta en bild på oss tillsammans som ser normal ut men vi lyckas aldrig. Nej det är inte en snigel jag har på kinden, det är min pojkvän ;)

Tack hjärtat för den här resan, jag kommer alltid att komma ihåg den! Snart väntar ditt paradis och jag är glad att du vill visa mig det. Det blir en utmaning för mig, men jag gör det för din skull :)


Kommentarer
Postat av: Annica

Jaa mammas recept ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0