Migrän

Usch och fy vilken dag =/
Huvudvärken kom redan igår kväll efter att jag av misstag fått en fjärrkontroll i huvudet. Det var svårt att somna och när jag vaknade imorse gjorde huvudet riktigt ont.
Förmiddagen spenderade jag med att ligga i soffan, må illa, spy, ha blixtrar för ögonen, svettas, skaka och frysa om vartannat. Och så värken som gjorde det i princip omöjligt att ligga på huvudet.
Kraftig smärta i högra delen av huvudet, bakom ögat. Klassiskt migränsymptom.
En del som har vanlig huvudvärk säger att dom har migrän och det gör mig förbannad för det är verkligen inte samma sak.

Jag fick bita i det sura äpplet och ringa och sjukskriva mig idag. När jag ringde till sjuksköterskan som man ringer till på mitt jobb så ville hon kolla mig lite och frågade frågor. Just av den anledningen att så många har vanlig huvudvärk och tror att dom har migrän, men hon konstaterade rätt snabbt att jag visste vad jag pratade om.
Jag ska jobba imorgon så det var bara en sur karensdag som rök idag, men så är det ibland. Jag hade inte ens kunnat köra bilen den timmen till jobbet som det tar i det tillståndet jag var i.

Jag lyckades att somna en stund mellan fyra och fem och sen kom Samuel hem med Bragokex och salta pinnar som jag hade önskat.
Jag har bra pli på Samuel emellanåt. Han lyssnar på vad jag säger och idag var han och beställde nya glasögon :) Han tog hem fyra par på prov i helgen och han fastnade direkt för ett par och han var supersnygg i dom. Iofs är han verkligen snygg i allt men roligt att han hittat ett par som han verkligen känner sig fin i :) Och jag tycker att det är viktigt att han ser ordentligt och inte överanstränger sina ögon.
Och idag tränar han inte heller pga sin hosta ( för att jag sa åt honom igår att han inte får förrän han slutat hosta ) så han är ute och fiskar istället.
Jag är rädd om min prins!

Jag mår bättre nu även om jag fortfarande har huvudvärk men det är inte migrän längre utan bara eftersläng av migrän.
Det är otäckt att vara ensam hemma när man har sådär ont i huvudet.

Min lilla terapi katt har inte lämnat min sida idag, som vanligt när jag inte mår bra. Han har legat nära mig i soffan, han har följt mig när jag varit på toa och när jag hämtat vatten och så har han hoppat upp och lagt sig bredvid mig igen när jag varit färdig. Så himla söt. När Samuel kom hem en stund så kände han att det var lugnt och gick ut på balkongen ett tag men nu när Samuel inte är hemma så ligger han här bredvid igen.
Trogen som en hund eller trogen som en katt!




Tänker på Emma som gjort illa foten och på Mathildas mamma som blivit sjuk. Idag är ingen bra Ängla dag.


Kommentarer
Postat av: Annica

bästa leo


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0