Sockerfritt

Ja jag vet att jag fått dille på det här med sockerfritt, men jag är jäkligt envis!
Idag googlade jag på sockerfri efterrätt och hittade ett recept på någonting som kommer att bli mitt godis :)

Smält 25 g smör
Häll i 1 dl grädde och 1 dl kokos och ta bort kastrullen från plattan.
Smält 100 g mörk choklad ( minst 70% ) i micron.
Rör ner den smälta chokladen i smöret och grädden.
Om ni vill kan ni tillsätta 1 tsk vaniljpulver ( sockerfri ) men det gjorde inte jag.
Häll ut smeten i en form eller på ett bakplåtspapper och dela upp i bitar och ställ in det i kylen för att stelna.

Supergott och i och med att det är mörk choklad orkar man endast ta en bit. Perfekt!

Ni som gillar socker kan ju ta vanlig Marabou mjölkchoklad om ni vill :)


Nu har jag tittat på färgprover och färgkartor och googlat på golv. Samuel var hem en sväng innan han åkte till gymmet så jag kunde stjäla en puss på våran dag :) Men han kommer ju hem snart igen.

Jag åt kyckling till lunch och min mage slog bakut kan jag säga =/ Jag hoppas att fisken och äggsåsen går bättre.

Jag skulle suttit jour imorgon 10-18 men jag fick en tur istället. 05:32-11:48 ;) Perfekt!
Imorgon efter jobbet ska jag ta en lång promenad och på Torsdag när jag är ledig ska jag till gymmet. Jag törs inte gå dit imorgon och ta i när magen inte är bra ha ha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0