Första Advent

Jag är nog inte ensam om att ha lite svårt att koppla ihop dagens väder med första advent! Regn och blåst och 10 grader varmt. Mycket märkligt!

Idag har jag julpyntat lite här hemma. Jag gick runt och fnissade när jag ställde ut tomtar och Samuel undrade vad som var fel eftersom jag inte är en julmänniska. Men i år tyckte jag det var lite mysigt att pynta. Jag tycker så mycket om vårat hem så det är roligt att fixa lite.
Samuel har satt upp listerna runt fönstret i vardagsrummet och har målat fönsterbrädan vit. Det blir så fint!

Vi fick ju tag i ett babyskydd rätt billigt, men som jag tycker är alldeles för klumpigt i början och igår köpte vi det sista exemplaret utav denna:



Jätteliten och smidig. Brio Primo.

Det har varit en riktigt bra helg och det är roligt att få saker gjorda här hemma. Jag trivs ju inte direkt mindre =)

En vecka med jobb ligger framför mig och jag är endast ledig på Fredag. Min sista jobbhelg blir det. Skönt! Mina jobbyxor hasar ner över magen så det börjar bli dags att gå hem =)

Idag har jag gått in i vecka 31 och det känns roligt och lite spännande också att det inte alls är lång tid kvar innan våran bebis kommer.
Jag ska surfa lite och se om jag hittar något fint tyg att sy gardiner av till bebisens rum.

Just ja, jag gjorde en egen kalender igår. Inte en sån väggalmanacka utan en sån som man skriver upp vad man ska göra i och sånt. Jag designade den alldeles själv på en sida på Internet och jag ska få den utav Samuel i födelsedagspresent. Jättekul att få bestämma helt själv hur den skulle se ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0