Barnmorskebesök

Det var riktigt härligt att höra lillens hjärtljud idag =) Dom var jättefina och han hade ca 150 slag i minuten och allt mellan 120 och 160 är normalt.
Jag fick ta blodprov och kissa. Mina blodvärden var bra och mitt socker också. Nästa gång får jag veta vilken blodgrupp jag har för ett sånt prov togs idag.
Magen mätte 25 cm och det var bra det också. Den mäts från blygdbenet till översta delen av magen.
Vi har haft tre olika barnmorskor så idag sa vi att vi går till den sista vi hade från och med idag. Jag minns knappt den första och hon vi var till i somras var vi till pga semestertider så nu tar vi den sista. Hon var glad och positiv så det blir nog bra. Jag tror att alla är lika bra så det spelar egentligen ingen roll, dom får ju ha kvar sina jobb så dom bör ju vara kompetenta =)
Vi ska dit igen 21 November och se hur bebisen mår då.

Igår gick jag in i v 26 och mår fortfarande bra så jag hoppas att det fortsätter så.

I förmiddags åkte jag till Örebro för att träffa Mathilda. Vi åt lunch och sen gick vi även och fikade ;) Det är alltid roligt att träffa henne och tiden går som vanligt alldeles för fort och snart var det dags för mig att åka så jag inte skulle missa barnmorskebesöket.

Jag ska snart börja göra iordning middag. Idag blir det köttbullar och makaroner ;) Haha, vi ska veckohandla imorgon när vi fått lön.

Om en vecka ligger vi nog halvdöda i stugan efter ett par timmar inne på Gekås ;) Det ska bli kul. Vi ska låna mamma och pappas GPS så kanske vi slipper köra vilse haha.

Inatt ringer klockan 03:30...puuh! På onsdag ringer den samma tid och på Torsdag är jag ledig. På fredag ringer klockan 03:30 och sen är jag ledig i sex dagar =) Det känns som att det var en evighet sen som jag fick veta att jag fått extra ledigt och snart är det dags. Tiden går så himla fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0