Nyckel i hisschaktet

I Tisdags när jag kom hem från jobbet mådde jag inte alls bra. Jag var varm och hade ont i huvudet och öronen.
Jag kollade om jag hade feber och det hade jag.

När jag var på väg upp från tvättstugan med varsin blå IKEA påse på varje axel så tappade jag nyckeln till bokningspluppen i tvättstugan. Det är två nycklar på nyckelringen och först hade bara ena nyckeln åkt över kanten och när jag nästan fått fram foten för att stoppa det hela så slank den andra ner över kanten och försvann ner i hisschaktet.
Jag var inte glad på mig själv när jag kom hem och Samuel bara skrattade.
Han som har hand om nycklar kan jag nå i eftermiddag så jag hoppas vi får en ny nyckel då...

Igår låg jag ner hela dagen. Jag hade hög feber för att vara mig och jag orkade ingenting. Jag hade dåligt samvete för att maten inte var klar när Samuel kom hem, men han skulle på mässa dagen efter och föreslog att vi skulle beställa mat istället =)
Han var så söt igår min sambo. Tio över fem kom han hem igår. Han brukar komma hem klockan sex när han har varit och tränat.
Han påstod att han var trött i huvudet och inte hade lust att träna. Jag vill tro att han ville komma hem och ta hand om mig lite ;) Sen var han så gullig mot mig hela kvällen. Han kramade mig, klappade på mig och drog mig intill sig flera gånger och bara tittade på mig ibland.
Jag ska fråga honom sen vad han tänkte på igår.
Min fina Samuel!

Idag har jag mindre feber och riktigt äckligt snor ;)
Jag klarade av dagens uppdrag förut. Jag gick ner med sopor och gick och köpte mig tidningar på affären. Jag trodde att jag skulle få en hjärtinfarkt så som hjärtat slog på mig.
Jag blir hemma ifrån jobbet imorgon också. Jag vill vara feberfri dagen innan jag jobbar igen.

På Måndag är det ju dags för Gekås och jag vill verkligen vara pigg då. Vilken budgetbebis vi kommer att få. Begagnad vagn, babyskydd som vi får köpa billigt av Samuels kollega ( givetvis inte krockad ) och så åka och handla på Gekås =)

Bebisen var lugn hela dagen igår. Jag kände bara honom några gånger. Imorse när Samuel snoozade var bebisen vaken och sparkade som bara den iallafall. Lilla livet <3

Mandeloljan använde jag i fem dagar sen fick jag små värmeplitor över hela magen av den så jag slutade med den. Det får bära eller brista ( höhö ) om jag får en tigermage eller inte!

Jag avslutar med en magbild från vecka 20 och en från nu vecka 26:






Stor skillnad på sex veckor =)

Fina magen! Tänk att det bor en liten skrutt där inne ( som jag kommer ångra att vi ville ha när jag ligger och ska klämma ut honom ) som kommer till oss i början av Februari. Jag längtar så mycket efter honom!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vilken fin mage du har och vad tiden går snabbt!

Vi ska till Gekås på söndag, jag kan lova dig att ni kommer hitta mycket till bebisen, det finns allt där. Vi har också budgetbarn men de lider inte så värst mycket ;-)

2011-10-27 @ 11:36:41
URL: http://anothertry.designbyrubin.se
Postat av: Annica

Tänk hur stor magen komma vara sen, sjukt!

Postat av: Christine

Jisses, vad den växt på så få veckor! Blir riktigt avis, vill vara gravid igen! Jag saknar den där känslan av väntan och att få träffa bebisen. :) Vi shoppade järnet på Gekås till Thilde i somras! Ett tips är att köpa deras babysitter, den kan man ha i olika lägen som gör att ni kan använda den tidigt. Både vi och Thilde har älskat den! Den har även bärhandtag, så vi har kånkat ner med den till tvättstugan. :)

2011-10-28 @ 09:45:26
URL: http://kirsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0