Mandelolja

Jag vill helst inte få bristningar på magen, och jag fick lära mig idag på ett apotek att man kan få bristningar även fast man smörjt magen flitigt, men jag vill som sagt helst inte få det så jag köpte mandelolja. Huden på magen har dom senaste två veckorna känts väldigt öm eller hur jag ska beskriva det.
Mandeloljan kostade 47 kronor så det tycker jag var ett bra pris till skillnad från speciella gravidoljor som kostar flera hundra. Jag fick liiiite för mycket olja på magen men det var mysigt att smörja in magen. Jag kände väldigt starka känslor för magen när jag masserade in oljan. Jag ska låta Samuel massera in oljan, om han vill, han kanske också kan uppleva samma slags känsla för magen som jag gjorde.

Imorgon är det halvtid. Då går jag in i vecka 20. Så skönt att nästan kunna räkna ner nu ;)
Och på tal om räkna så satt jag och räknade på havandeskapspenning. Om jag får den så kan jag gå hem 5 december. Det är en måndag. Men om jag jobbar den veckan så har jag veckan därpå en inplanerad semestervecka såg jag. Så det känns ju smartare att gå efter semestern, så det blir så jag söker när jag får hem alla papper.

Jag köpte ytterligare en gravid tidning idag och jag tycker om att läsa dom. Få lite tips och lära mig saker. Det känns ju väldigt relevant med sån läsning just nu =)

Samuel är ute och fiskar och kommer nog hem när det blivit mörkt. Jag köpte en otäckt stor godispåse till oss när jag körde hem ifrån jobbet. Blir lite ikväll och imorgon kväll.

Jag har köpt en åkpåse till barnvagnen som jag väntar ska komma med posten. Tjejen jag köpte den av skickade den för flera dagar sen så den borde ha kommit så jag hoppas att den kommer på Måndag. Den liknar en sån åkpåse som jag hade när jag var bebis.
Idag såg jag så söta små fleecajackor på Åhlèns. Samuel har ju liknande, fast ett dyrt märke, och jag tänkte direkt att hans lille son ska ha en liknande som han har =) Får köpa en sån sen.

Kommentarer
Postat av: Christine

Jag vill inte skrämma dig, men jag smörjde och smörjde men fick dem ändå. Nu 5 månader senare så börjar de dock att blekna rätt ordentligt :) Jag säger inte att det är kul, men jag försöker se dem som en del av min älskade dotter. Det är ju till viss del ärftligt också. Men det var fantastiskt mysigt att göra det tillsammans, för här var det var det Martin som fick ha hand om det :)

2011-09-11 @ 22:26:36
URL: http://kirsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0