Påsk

Noas första påsk =)

Vi ska till Samuels pappa och hans fru och äta middag klockan 14. Jag får specialmat eftersom jag fortfarande inte äter någonting som innehåller mjölkprotein.
26 April ska jag till BVC igen med Noa och då ska vi prata om att smyga igång med lite mjölk och se om Noas mage klarar det.
Vi var på läkarbesök i veckan och allting såg bra ut förutom att han legat för mycket på högra sidan av huvudet så nu måste vi få honom att ligga på andra sidan och på mitten. Det är inga problem hittills.

Annars då?
Det är kul att se Noa utvecklas hela tiden. Han har kommit på ett nytt ljud som han tycker är kul att använda när han blir ivrig och det låter som han hostar till. Han ler och lipar jättemycket och jag blir lika glad varje gång. Han tycker om när man petar på hans läppar och trycker ihop hans kinder.
Han är inte bra på att sova själv i sin säng men det är bara att öva och öva.
Däremot så älskar han gungan som mamma köpt till honom och lägger man honom i den så slocknar han nästan direkt. Det är skönt att slippa bära på honom hela tiden. Jag och Samuel får mer tid för varandra och det är ju alltid trevligt ;)
Jag har köpt en bärsele av Mirre på jobbet. Jag provade den igår men det var inte ett bra tillfälle då Noa var tjurig så jag får försöka en annan dag igen.

Samuel har mycket att göra på jobbet och jobbar över väldigt mycket. Veckan som kommer blir inte rolig då kommer han jobba till sju åtta på kvällen varje dag...Men det är ingenting att göra någonting åt, det är bara att gilla läget och vänta till han har semester ;)
Noa förstår ju inte så mycket än så det är mest synd om mig och Samuel.



Noa älskar starka färger. Han ler och pratar och sprattlar och blir jätteivrig. Det är roligt att titta på honom =)

Endast några graviditetskilon kvar nu. Jag tror jag blivit bredare över höfterna. Mitt bäcken har väl töjts ut. Jag har inte gjort någonting för att gå ner alla kilon. Jag ammar, går promenader och har haft svårt att få i mig mat så det har löst sig av sig själv.

Om jag har tur så kommer syrran och hälsar på oss på Måndag. Jag ska tjata lite, och så kommer Emma någon dag i veckan. Det blir kul =) Mamma fyller år på Lördag så då blir det Örebro besök.

Jag ska snart väcka min gungande bebis och få i honom mat innan det är dags att promenera till middagen.

Jag älskar att Samuel är långledig. Det är så mycket roligare när hela familjen är hemma =)

Kommentarer
Postat av: Christine

Jag har utmanat dig i min blogg :)

2012-04-18 @ 20:07:11
URL: http://kirsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0