BF + 6 och kakbak

Imorgon är det en vecka sen lillskiten var beräknad att titta ut. Jag som hade hoppats att han skulle vara med och titta på Melodifestivalen på Lördag.

Jag vaknade upp med mer halsont, täppt näsa och ett huvud som dunkade. Det är så onödigt att vara förkyld. Man blir ju bara seg och trött.

Jag åkte till affären i förmiddags och handlade lite ingredienser till kakan som jag nu bakat:



Jag trodde först att kakan blev alldeles för platt men när jag skar upp den i bitar så var den ju alldeles lagom. Glasyren jag först skulle göra blev dessvärre inte alls bra så jag gjorde en ny, ett säkert kort som jag vet blir bra till kakor. Ljusa kärleksmums.
Imorgon kanske jag ger mig på att göra riktiga kärleksmums. Eller så gör jag dom en annan dag.
En tom låda med skumtomtar är nu fylld med kakor som jag kan bjuda på när bebisen kommit och vi får besök här hemma.

Idag är jag glad för Emmas skull att en pusselbit verkar ha fallit på plats och jag kunde i den vevan beställa en cheesecake ;) Nu ordnar sig snart resten också för fröken Öhlund.

Jag tog ett par bilder på mig förut. Ursäkta tröttfejjan och kolla in fettvalken på ryggen he he:



40 + 5 idag.
Om jag ändå kunde veta hur länge jag ska behöva gå med den här stora magen. Jag älskar magen, men jag är trött på den. Jag vill träffa den lille som bor inne i magen och som verkar alldeles för nöjd med att vara där inne.
Det kanske blir en Alla hjärtans dag bebis.

Idag saknar jag faktiskt Samuel här hemma. Jag vill retas och kramas med honom. Han har varit jättetrött hela den här veckan stackarn. Det är tydligen fler på hans jobb som är trötta.
Imorgon är det Fredag och då slutar han tidigare. Jag har sagt åt honom att han får åka och fiska om han vill någon dag i helgen. Jag får ringa efter honom om det skulle dra igång här hemma.
Det är ju bara jobbigt att se honom vanka av och an här hemma och vara jättesugen på att fiska haha.
Han behöver inte sitta här hemma och passa på mig, jag kan ringa som sagt om det drar igång medan han är ute.
Jag riktigt LÄNGTAR efter att få ringa det där samtalet till honom när det är dags. Men det verkar ju dröja!

Nu ska jag vila mig en stund. Det känns att jag inte är riktigt hundra i snoken och jag har faktiskt hållt igång sen halv tio så nu får jag unna mig en vilopaus =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad gott det ser ut :) Jaa snart kan jag baka massor igen. Du får mula i dig massa cheesecake medan jag lär bebisen allt jag kan haha

2012-02-09 @ 15:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0