Försäkringar

När vi hade en gubbe här som pratade om barnförsäkring hos hans bolag så skrämde han mig. Han sa att jag inte har en fullgod försäkring på mig själv. Den som jag har via mitt fackförbund hos ett annat bolag.
Han hade fel.
Jag ringde nyss och pratade med en karl på mitt försäkringsbolag som sa att jag visst har en fullgod försäkring. Jag frågade om det fanns några tillägg som han ville att jag skulle ta, för att bli ännu bättre försäkrad, men han sa att det behöver jag inte.
Så skulle han inte säga om jag inte var tillräckligt försäkrad. Det är ju hans jobb. Han tjänar ju pengar på att sälja försäkringar.
Så nu kan jag släppa det.

Jag gissar att jag kommer att vara trött resten av graviditeten. Det spelar ingen roll hur mycket eller hur lite jag sover för jag är ändå trött och känner mig inte direkt fylld av energi.
Det är en tråkig trötthet. Jag tycker inte om att vara trött.
Förr har jag kunnat bli lite nedstämd om jag varit för trött, men den här tröttheten är annorlunda så jag slipper nedstämdhet.

Jag, Samuel och bebisen i magen vaknar varje morgon när Samuels alarm på mobilen börjar låta. Det är lite mysigt att han i magen börjar att leva om då.
Det blir alltid fart på bebisen när jag använder elvispen. Jag vet inte om han inte gillar ljudet eller om ljudet väcker honom.

Idag slutar Samuel att jobba lite tidigare. Det ser jag fram emot. Imorgon åker han med sin pappa till Finland och kommer hem igen på Söndag. Då passar jag på att åka till Örebro och sova där en natt.

Jag började att läsa i boken " Att möta förlossningssmärtan " igår. Den är väldigt bra skriven, av en barnmorska. Jag har läst på väldigt lite. Jag känner inget behov av att läsa på. Jag vet vad det finns för smärtlindring, vilka förlossningsställningar som jag kan tänka mig att prova.

Jag vet att det kommer att göra ont så inått helvete.
Jag vet att jag kommer att vilja rymma från förlossningen när värkarna är som värst.
Jag vet att jag kommer att gå här hemma innan och önska att jag valt en hundvalp istället.

Men samtidigt så är jag så förväntansfull. Den kraften som det ändå är, att föda fram ett barn.
Det är inte som att gå till tandläkaren med fruktansvärd tandvärk. Visst, smärtan försvinner när tanden är lagad eller borta ur munnen, men det kostar dig 1500 kronor. Minst.
Här försvinner smärtan och en bebis ligger på ditt bröst. En bebis att ta hand om och älska resten av livet.

Men jag ska läsa ut boken. Det finns tips och förklaringar där som man kanske kommer ihåg när man ligger där och tror att man ska gå av på mitten ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0