Hej 2012!

Som ni ser i inlägget nedan så är det samma bilder som publicerats flera gånger. Detta beror på att jag under nästan hela gårdagen försökte att publicera ett inlägg via mobilen, utan resultat, och idag publicerades det helt tokigt. Strunt samma, kul med bilder i bloggen =)

Idag vaknade jag klockan 11 av att jag fick sms från Samuel som sitter ute på isen på en liten tjärn och fiskar. Jag vet att han är lycklig och harmonisk i hela kroppen idag. Han får äntligen fiska och han hade redan fått fyra stycken när han skickade sms.
Hans passion i livet är fiske och han har hängt med huvudet här hemma under en längre tid för att han har abstinens så jag är så glad för hans skull att han får vara ute ett par timmar idag.


När jag vaknade idag var jag fortfarande mätt efter all mat jag åt igår! Det var som att äta på restaurang igår. Hummer till förrätt, oxfilè och hasselbackspotatis till varmrätt och den en jättegod dessert med jordgubbar, chokladmousse och digestive kex varvat i ett glas.
Jag glömde helt bort att ta några kort igår.
Lille Jasper, nya hunden som Mikkiz och Anders skaffat, var en riktig liten buse. Han var jätteglad och tycker än så länge att alla som kommer och hälsar på är kompisar =)

Karlarna badade bastu huuur länge som helst så jag nästan blev lite orolig haha. Samuel hade fått lite bli pappa tips där i bastun tydligen =)
Vi tjejer ( Och Johan ) bebisar, småbarn och hundar satt i köket och pratade och åt godis. Tjejerna pratade om deras förlossningar men jag kände ingen oro då heller. Jag känner mig fortfarande lugn.

Klockan tolv var jag och Samuel hemma och tittade på fyrverkerier från vårat vardagsrum. Vi ser ju halva stan så det var häftigt. Folk släppte även upp såna där lyktor som steg mot skyn. Jättefint!
Nu ser vi fram emot ett spännande år tillsammans som en liten familj.
Leo var inte rädd för smällare eller fyrverkerier. Han satt i Samuels famn och tittade på fyrverkerier han också. Annars så skiter ju han på sig för minsta lilla.

Idag går jag in i vecka 36. Jag hoppas att Januari går lika fort som alla andra månder har gjort!
I förrgår monterade vi ihop spjälsängen. Jag blev lite tårögd när den stod färdig i vårat sovrum.
Inatt innan vi släckte lampan sa vi det att vad konstigt, snart ska någon sova i våran lägenhet i vårat sovrum!
I kväll tror jag att vi ska montera ihop byrån som även ska funka som skötbord. Själva skötbordsdelen var slut på IKEA i Västerås så jag får titta efter den i Örebro i veckan. Samt en skötbädd som också var slut.

Nu ska man skriva 2012. Jag som fortfarande kunde skriva 2010 i Oktober haha. Svårt det där ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0