Lika snygg som en gråsten

När jag fått i mig frukost tog jag bilen till Hemköp för att hämta ut paketet från IKEA samt handla lite dricka. Om det finns någonting som jag avskyr så är det verkligen regn OCH blåst. Jag var irriterad redan innan jag kommit ut.
Jag tänkte att det skulle bli en lagom promenad, ner på stan, hämta paket och handla och sen gå hem.
"Tur" att vädret var skit för det hade varit jobbigt att bära paketet och en kasse hem.

Halvnaken, svettig, stånkandes och tänkandes. Det är tur att vi inte har insyn från någon annan lägenhet ;)
Jag lyckades skruva ihop själva skötbordsdelen till byrån och sätta fast den också. Det blev jättebra.
Jag fick möblera om lite, vilket inte var så lätt när man är tjock och otymplig, men jag var alldeles för ivrig att få den på plats innan Samuel kommer hem ikväll.
Skötbordsbyrån blev rymlig och känns väldigt säker. Stabil!

Inatt vaknade jag strax innan klockan tre. Låg och vred och vände på mig, vilket inte är så lätt längre, ett bra tag innan jag gick upp på toa och drack ett glas Oboy. Sen kändes det omöjligt att somna om, men jag vaknade till av att Samuels alarm gick igång 05:54. Jag sov mellan alla snoozningar och det gör jag sällan. Jag brukar ligga och slumra och se till så att han kommer upp =)
Jag fick kramar och pussar av Samuel innan han åkte till jobbet och jag somnade om en stund till och vaknade strax efter klockan nio.
Det är lite segt att sova dåligt på nätterna...

Leo blir lika trött som jag av sånt här väder. Han ligger och sover i sin korg. Han fick lite grädde förut när jag åt en semla ( som jag förtjänade efter mitt skruvande ) och några godisar. Det är typ enda gången han varit vaken idag =)

På Söndag hoppas jag på en biodate med min man. Passa på innan lillen kommer.
Det känns skrämmande och roligt samtidigt. Att vi snart inte kommer att vara själva på kvällarna. Eller ja alltså inte någon gång under dagen, men just nu är det ju kvällstid som vi båda är hemma.

För övrigt så har jag hittat ringen som jag vill ska pryda mitt vänstra ringfinger. Jag vill inte ha en vanlig slät ring och har hittat en som jag verkligen tycker om och gladeligen kommer att titta på varje dag i resten av mitt liv. Jag hoppas bara att Samuel kan förstå min kärlek till ringen och tänka sig att ha en likadan. Han kanske hellre vill ha en vanlig slät. Äsch han har ingenting att säga till om, ringen är viktigast för tjejen haha ;)
Det är ju skottår och tjejer får fria i år. Det gäller att spara ihop dom dryga 8000 som kalaset går på bara...huua. Tur att jag får dra av pengar på skatten för min pendling under ett år ;)

Nehej en kort powernap kanske. Det var längesen.



Mini Leo där han bodde innan jag köpte honom. I år har jag haft honom i sex år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0