Snö och amning



Inatt behövde jag inte gå upp på toa utan gick upp första gången när Samuels alarm drog igång. Jag blev så glad när jag såg att det kommit snö och att det snöade mer =)
Jag tog mig en långsam promenad ner till stan och köpte lite grejer på Hemköp förut. Jag höll på att dra på ändan i nerförsbacken vid biblioteket, det var jättehalt under snön, men jag lyckades stå på benen. Tur det för annars hade skolbarnen skrattat ihjäl sig ;)
Och det är verkligen skönt att bo högst upp utan insyn för då kan jag städa halvnaken så jag slipper svettas ihjäl!

Jag funderar lite på det där med amning. Eller ja, offentlig amning. Jag vill amma om det är möjligt men jag har så otroligt svårt för att tänka mig att göra det offentligt, alltså bland folk. Jag kommer bli en sån där som har en filt att gömma bebis och bröst under.
Jag känner mig inte alls bekväm med tanken på att visa mitt bröst även om det är i en fullt naturlig situation som det är att amma.
Jag vet inte ens om jag kommer att vara bekväm att amma inför familj och vänner faktiskt.
Jag vet inte om det låter helknäppt?
Inför Samuel kommer det inte vara några problem han ser ju mina bröst varje dag haha!
Men som sagt så hoppas jag verkligen att amningen kommer att fungera bra.

Grattis till mamma och hennes jobb som vann en jättefin tävling idag =)

Och jag blev skitstolt förut när Samuel berättade att hans chef pratat med honom om att det går så bra för honom med det nya han håller på med på jobbet. Jag är ju en hormonell tjockis så jag fick ju såklart tårar i ögonen för att jag blev så stolt haha =)

Jag gick upp klockan tio idag. Otroligt =) Jag är van att klockan är närmare tolv när jag masar mig upp.

Jag drömde inatt att vagnen var för liten till bebisen. Att han fick ligga med fötterna utanför haha =) Det är mycket bebisdrömmar nu, kan ju vara för att det verkligen är dags snart! En vecka imorgon =) Synd bara att det inte är skrivet i sten att han ska komma nästa Fredag ;)

Kommentarer
Postat av: Elin- med bebis i magen

SV: Ja nu går man bara och väntar å väntar. Inte långt kvar för dig helller :)..



Har också fundera på det där med amningen hur man ska göra när man är bland personer.. jag är inte heller en sån som vill visa upp mig så. Menn som du skrev man får täcka med någon filt eller något.

2012-01-26 @ 14:38:44
URL: http://elinvestlund.blogg.se/
Postat av: Novembersara - i väntan på majbebis

SV; Mitt hår på benen växer faktiskt inte heller så mkt, så jag är inte världens hårigaste direkt ;p Men ibland vill man raka sig på andra ställen (du vet kanske var jag menar, haha) och det är läskigt som fan!! =D

2012-01-26 @ 17:24:50
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Christine

Det där med amningen kommer att ge sig, jag lovar! För helt plötsligt är det liksom en del av din vardag. Jag hade alltid med mig en sjal i skötväskan, dels så att jag kunde skyla mig själv men också så att Thilde fick lugn och ro. Om jag varit hemma hos vänner har jag velat gå undan, men om de varit hemma hos oss så har jag bara satt mig. Jag hade en amningskudde hemma, kan verkligen rekommendera det, dels får du händerna fria men du får liksom som en liten borg runt dig ifall du har folk på besök :)



Jag hörde en tjej berätta när jag var och tränade en dag om att hon hade gått in på apoteket efter att hon ammat klart och kassörskan hade lite fint sagt till henne "jag förstår att du är helt inne i din bebis och att det bara är mat för dig, men du borde nog ta och stänga din bh och dra igen tröjan". Haha! Hon hade helt glömt bort att ta på sig igen efter amningen. ;)

2012-01-26 @ 20:41:07
URL: http://kirsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0