Somna i soffan

Igår åkte jag till Örebro för att uträtta några ärenden och jag tänkte bli kvar där hela dagen, men helt plötsligt var det som att springa in i en vägg. Pang boom jag blev så trött så jag orkade knappt prata. Det var bara att sätta sig i bilen och åka hemåt.

Det gick bra hos barnmorskan igår. Magen hade vuxit ytterligare 2 cm och mäter nu 34 cm. Bebisen hade nästan helt fixerat sitt huvud och gav barnmorskans hand en rejäl spark när hon klämde på magen haha =) Hjärtljuden var fina och proverna som togs på mig var bara bra. Jag hade gått upp 3 kilo till. Herregud så här tjock har jag verkligen aldrig varit. Plus 15 kilo. Hoppas dom försvinner sen ;)

Jag som alltid haft en tendens att oroa mig för saker i förtid känner som sagt inte oro inför förlossningen.
Vi pratade lite om förlossningen. Samuel undrade när man vet att det är dags att åka in och barnmorskan lugnade med att det kommer jag att känna och att förstagångsföderskor ofta åker in för tidigt och blir hemskickade igen.

Vi fick med oss lite papper hem. Bla om plötslig spädbarnsdöd. Jag tänker inte läsa den broschyren.
Däremot ska jag fylla i pappret med " Mina förlossningstankar ".

Samuel somnade klockan 20 igår i soffan och jag somnade en liten stund vid åtta. Jag däremot tittade på TV sen medans grisen låg och sov till tio då jag väckte honom och sa att vi kan lägga oss i sängen istället. Söt =)

Idag fyller min fina pappa år och min Hulda också! Jag ska snart bege mig ut för att hitta någon present till pappa sen ska jag bara vara hemma. Jag har lite tvätt att stryka och så. Vädret är som vanligt skit så jag vill inte vara ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0