Två bra nätter och en vecka kvar :)

Jag har sovit riktigt bra två nätter nu. Helt otroligt. Jag har inte varit uppe och kissat inatt heller. Ingen halsbränna heller som åker upp och ner i halsen och gör ont.
Bebisen hade ingen lust att sova igår när jag gick och la mig så det tog en stund innan jag kunde somna. Han låg och hickade och sen sparkade han och rullade runt.
Får jag sova så här bra så kommer jag att vara utvilad när han behagar att komma ut.
Vaken nätterna jag har haft kanske har bytts ut mot sovnätter så att jag ska vara just utvilad?

Nästa Fredag är han beräknad att komma ut, men det gör ingenting om han inte kommer nästa Fredag för då fyller hans farfar år och jag vill att dom båda ska ha varsin födelsedag =) Men sen kan han komma när han vill.
Samuel frågade lite frågor igår, hur man går tillväga osv när det drar igång. Jag vet hur värkarna ska vara och när dom ska komma för att man ska åka in, men det är väl i princip det. Jag hoppas att det drar igång när Samuel är hemma för jag tror att det känns tryggast för mig att han är nära mig då. Vi får se.
Jag och Samuel skickar sms till varandra när han jobbar, men han vet att den dagen jag ringer då har det börjat =)

Idag ska min tunnhåriga karl raka av sig sitt hår. Jag gillar det inte alls då jag tycker om hans hår, att pilla i det och rufsa runt det, men jag vänjer mig väl och håret växer ut igen.

Det känns lite knasigt att jag redan är vaken. Jag gick upp för en timme sen. Jag kunde inte koppla bort att jag var hungrig så det var lika bra att gå upp och äta.
Jag har betalat räkningar.
Den här månaden fick jag bra ersättning, min graviditetspenning, men nästa månad får jag hälften av det så det gäller att spara pengar den här månaden... Jag får hoppas att bebisen inte dröjer så länge så jag inte kan vara ute och göra över med pengar haha =)

Kommentarer
Postat av: Christine

Ja, jag älskar programmet och just det att man kan sitta och vara en moralkärring ;) Man blir rätt mörkrädd när de inte vill jobba och är så unga! Även om jag var ekonomiskt oberoende så skulle jag vilja jobba med nånting, kanske med hemlösa eller vad som helst. Skulle bli galen annars!



Haha, Martin rakade också av sig håret lagom tills det var dags för förlossning. Vi hade sett En unge i minuten och en av tjejerna drog tag i sin killes hår och bara slet, jag tror han blev rädd ;) När vår förlossning drog igång mitt i natten, var uppe på toaletten och slemproppen gick, så satt jag där och funderade på om jag skulle säga nåt till Martin. Haha, som om jag hade nåt val? Värkarna drog igång direkt efteråt. Men han var helt cool och sa bara ok, men lägg dig och sov en stund nu för du kommer behöva det. Sov typ en timme till, sen gick det inte. Haha!

2012-01-27 @ 09:13:16
URL: http://kirsten.blogg.se/
Postat av: Novembersara - i väntan på majbebis

SV; Ja det är ju helt olika det där med hur mkt man går upp, men tydligen ska just den barnmorskan jag har vara lite hård om det där med vikt ;p

2012-01-28 @ 11:06:07
URL: http://novembersara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0