Varför sova när man kan vara vaken?

Jag gav upp 07:20 imorse. Det gick inte att somna om när Samuel åkt till jobbet, så nu sitter jag här med frukost i magen och en del John Blund grus kvar i ögonen.

Jag längtar till jag får min gamla kropp tillbaka! Så här i slutet av graviditeten känner jag mig allt annat än fräsch och tiptop. Magen har sjunkit långt ner så den är verkligen i vägen, nu kan jag knappt vända mig i sängen. Jag skulle vilja köra upp en liter stark tvål i underlivet då ph balansen är heeeelt ur form och det är inte kul, jag ser så trött ut och känner mig allmänt pluffsig. Urk!

Bebisen har varit väldigt lugn i magen hela helgen. Jag har känt honom röra sig flera gånger men det är inte dom vanliga kraftfulla snurrarna och sparkarna utan mer små långsamma rörelser. Men jag antar att det är normalt att han lugnar ner sig på slutet. Han laddar nog som jag inför förlossningen som vi ska ta oss igenom han och jag.

Det känns skönt att jag ska till barnmorskan idag och lyssna på hans hjärta och sådär. Jag har läst någonstans att pulsen kan vara lägre såhär i slutet. Jag får fråga barnmorskan lite om det.

Och kallt är det ute. -10 grader. Det ser ut att bli en riktigt fin dag med sol idag.

Igår satt jag med en fryst matlåda i händerna på kvällen. Jag var så svullen om händerna och dom värkte så det var skönt att hålla någonting riktigt kallt. Min vänstra fot svällde upp helt plötsligt när jag satt i soffan. Jättekonstigt. Först tänkte jag att jag fått en propp men det borde väl göra ont tänkte jag sen. Jag ska nog ordna ett par stödstrumpor idag. Finns det stödvantar också? Haha.

Jag skriver nog lite mer sen när jag varit hos barnmorskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0