Åka tåg privat

Idag har jag åkt tåg privat från Köping och sen tillbaka.
På hemvägen satt det en tjej som talade i telefon från det att tåget rullade ifrån Örebro till det att jag gick av i Köping. När den ena personen inte ville prata mer så ringde hon upp en ny.
Jag tyckte synd om henne.
Uppenbarligen klarade hon inte att vara ensam.
Jag tycker det är skönt att åka tåg och bara vara.
Jag tycker även det är skönt att lägga ifrån mig mobilen hemma ibland. För att slippa att alltid bli nådd.
Vad skönt det var förr när ingen hade mobiltelefon.
Nu ska man alltid finnas tillgänglig.
Vaknade med huvudvärk och har det fortfarande...så tråkigt...men det är lättare att ha huvudvärk i Köping än hemma...
Snart kommer världens bästa hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0