Hög!


Ibland känns det bara så där himla härligt och trevligt allting.

Imorse vaknade jag 05:24 hemma hos Samuel. Solstrålarna sken så starkt på mig genom persiennerna så jag var helt övertygad om att klockan var minst 09 och att Samuel hade försovit sig.
Så jag kollade klockan. Och konstaterade att vi kunde sova lite till, men jag var klarvaken.
Så jag låg och tittade på när Samuel sov. Och när hans 20 minuters snoozande drog igång vid 06 så letade han reda på min hand och låg och höll den. Jag smälte.

Jag smälter hela tiden. Jag kommer snart att bli en flottfläck bara. Han gör mig så glad. Lycklig. Trygg. Och det finaste utav allt är att jag fått en plats i hans liv, att han vill ha mig i sitt liv. Att vi känner lika. Han är bäst.

Imorse när jag promenerade till tågstationen så var jag hög på livet. Solen värmde, syrènhäckarna luktade ljuvligt och jag mötte tuffa små grabbar på väg till skolan med uppskrapade knän och bus i blicken. Och jag mötte dagmammor med en massa dagbarn. Jag gick hos dagmamma när jag var liten. Det var underbart. Jag blev ingen skrikig dagisunge, van att behöva överrösta 20 andra barn.
I Köping stannar alltid bilar och släpper över mig vid övergångsställen.
Samuels grannar hälsar alltid på mig.
Jag tycker om Köping.
Men det kanske är för att den jag håller av mest i världen bor där. Jag vet inte.
Jag har ingen annan relation till Köping. Förutom Samuel, att min pappa har kontor där och att mina tåg stannar där.
Jag känner mig som en fågel som ska bygga bo och som vill ha dom allra bästa grenarna för att boet ska bli så bra som möjligt.
En märklig känsla, men absolut en genuin känsla som kommer från kärleken till Samuel.


Jag har haft en så galet härlig dag idag! Jag har varit ute från kvart i åtta imorse till sju ikväll.
Frukost med Mathilda strax efter nio, presentletande, superrea fynd, chokladmunk och en massa skratt och span.
( Hur glad blir man inte av att hitta ett par Gul&Blå jeans för 5 kronor på Röda korset??? Dom sitter perfekt på min ojeansvänliga kropp )
Lunch med Emma i Centralparken och lite häng med Danne, Brolle och Noah.
Besök hos mormor och morfar med syrran. Där fick vi mat, bara det liksom.

Imorgon ska jag jobba hela dagen. Halv sju till halv sju. Efter det ska jag hem och avlida för att börja jobba innan sextiden på lördag morgon. När arbetsdagen är slut ska jag hem och vila, svira om och fira Emma som fyller år imorgon och ska firas på lördag.
Sen jobb igen på söndag.

Jag saknar redan hjärtat i Köping. Han har gett mig dom fyra bästa månaderna ever.

Och varför har jag inte ätit Bounty dark tidigare? Herregud så himla gott det är.



Kommentarer
Postat av: Emma

Michaela, jag blir så glad av att läsa det här. Får tårar i ögonen t o m. Är du glad är jag glad <3

2010-06-03 @ 20:09:51
Postat av: Ingrid-Beate

Glädjer mig att läsa det du skriver nu! Samuel verkar som en bra prick ;-)

2010-06-03 @ 21:00:24
Postat av: Annica

Sky undrar varför hans bild inte är med

Postat av: Tok-Mathilda

Jag bara älskar den bilden! Det är äkta knäppa vänner de ;) DET gör mig glad!!

2010-06-17 @ 22:19:34
URL: http://mathildamariaelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0