Nattlig oro

Två nätter i rad har jag drömt om vatten. Om djupt strömt vatten. Jag har för mig att det handlar om känslor när man drömmer om vatten.

Inatt låg jag vaken i perioder och kände oro i kroppen inför jobbet. Jag är rädd att någonting ska hända mig eller bebisen. Antingen på väg till eller från jobbet, eller på jobbet. Arbetsmiljön är inte den bästa när man inte är gravid och verkligen inte det när man är gravid.
Jag vet att jag bara har fyra veckor kvar, men ändå.
Helgen som kommer är den jävligaste helgen som jag har på mitt schema. Sist jag hade den hade jag ont i magen mer eller mindre hela tiden för att det är alldeles för mycket att göra och för att dagarna är alldeles för långa.
Jag är endast hemma från klockan åtta på Lördag kväll och till jag lägger mig.
Jag vet att det inte är bra att oroa sig så jag ska försöka att inte göra det, men det är svårt.

Idag pysslar vi här hemma, vilket passar mig bra för jag har alldeles för mycket i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0