Det nya livet

Det blir inte så mycket bloggande eller tid framför en dator överhuvudtaget just nu. Dels för att tiden inte riktigt finns och sen är jag inte så sugen heller på att sitta framför datorn.

Idag fyller Noa två veckor. Vi har redan haft honom i två veckor :) Nu när jag håller på att skriva ett blogginlägg så är klockan snart 18. Vid den tiden för två veckor sen förbereddes jag för att få ett kejsarsnitt.

Noa har haft det lite jobbigt medan hans små tarmar krånglat. I Torsdags skrek han otröstligt hela dagen och det gjorde mig helt förtvivlad. På kvällen så ringde jag till 1177 och rådfrågade dom.
Sjuksköterskan som jag pratade med hade tillfälle att rådfråga personal på barnakuten och dom trodde att Noa var för glupsk. Att han åt för ofta och fick i sig mycket luft varje gång.
Vi har ni kört med magdroppar, Miniform och så äter han mer regelbundet och ungefär var tredje timme och jag vet inte vilken del i det hela som hjälpt men han har inte skrikit sådär sen dess.
Väldigt skönt då det är hemskt att inte kunna hjälpa sitt lilla hjärta.

Annars så mår jag bra. Jag var iväg i Onsdags och tog bort mina häftklamrar på magen och efter det kunde jag röra mig mycket bättre. Jag känner av snittet ibland, i vissa rörelser, men det är ingenting som stör.

Det är jättemysigt att ha en liten familj och allting funkar bra. Vi börjar att få in lite rutiner och sådär.

Idag var mamma här och hälsade på. Samuel jobbade mellan 10 och 16:30 och jag blev bortskämd hela dagen. Vi gick och köpte varsin semla, mamma lagade mat, dammsög och satt med Noa och mös så jag fick sova. Jag sa till mamma att väcka mig efter en timma men hon väckte mig efter 1 ½ ;) Det var snällt då jag bara sovit fyra timmar inatt.

Det är skönt att komma ut och få lite frisk luft varje dag när sömnen uteblir och man ser halvdöd ut.

På Onsdag kommer Emma och hälsar på. Jag har tid för Noa på BVC klockan 10 och då blir det lagom att möta Emma vid tåget och gå dit efter det. Noa hade tid idag egentligen men hon vi skulle till var sjuk idag.

På Lördag ska vi till Örebro hela familjen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0