Mamma Mia och Gaza

Varför har ingen sagt åt mig tidigare att jag ska se den filmen?
Vilken feel good film.
Eller så är jag bara hormonstinn.
Jag grinade mig igenom filmen.
Nej den är inte sorglig, men den är fin och jag blev glad av den.
Tur att jag köpt den. Då kan jag ta fram den en regnig dag och bli glad igen.

Innan Mamma Mia såg jag Maria Larssons eviga ögonblick.
Samma där, varför har ingen sagt åt mig tidigare att jag ska se den?

Imorgon ska jag inte titta på film. Då ska jag titta på Samuel. Han är äntligen hemma igen =)


Blev så arg häromdagen när jag lyssnade på Nyheterna. Nere på Gaza har Hamas förbjudit kvinnor att röka vattenpipa på offentlig plats och dom har förbjudit "lättklädda" skyltdockor.
Dom vill även att kvinnor ska få utegångsförbud dygnet runt. Nu får dom inte gå ut när det är mörkt.
Dom ska endast få gå ut för akuta läkarbesök och bäras ut på bår när dom dött.
Det här gör mig livrädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0