Det går bra nu!


Det bästa med mina föräldrar, förutom att dom älskar mig hur dumma saker jag än gör, är att dom åker hem till mig och fixar praktiska saker medan jag sitter och får manikyr som drog ut lite på tiden. Och ja, förlåt för hur äckligt ytligt det där med manikyr lät.
Mamma letade reda på tvättstugan där jag hade tvätt i maskinen, la in tvätten i tumlaren och stoppade in ny tvätt i maskinen. Pappa bytte min propp som gått och satte upp min gardinstång som katterna rev ner för ett par månader sen och satte i en glödlampa i den fula taklampan i hallen som satt där när jag flyttade in.
Plus att dom tog med mina jobbskjortor hem till dom för att tvätta dom.
Jag har precis skickat ett kärleksfullt sms till mamma som hon ska läsa högt så pappa också får veta vad jag skrev.
Det är någonting jag lärt mig, att berätta/skriva att jag tycker om dom som jag tycker om. Det gör dom glada.

Min digitalbox gick sönder när åskan gick häromdagen. Så jag får köpa en ny. Men som min kloka pojkvän sa, en sån är billigare än om tv:n skulle gå sönder.
Den kloka pojkvännen har idag fått tre nya tshirtar utav mig. Bara för att jag vill. Bara för att jag kan. Bara för att han är bäst.

Jag har haft en vansinnigt bra ledig dag. En mysig morgon i Köping, ett par härliga timmar med Emma och Mathilda, ett par fnissiga timmar med världens bästa onsdagsmänniskor, ompyssling och så mamma och pappa-hjälp.

Imorgon ska jag och Bob åka till Karlstad. Och jag är så jävla snäll. Det sa Bob idag.
Och på Fredag ska jag och Mathilda jobba ihop på morgonen, plus att vi kan fika med Emma på rasten i Stockholm.
Sen är det ledig helg och Lördag kväll ska jag tillbringa tillsammans med mina allra bästa <3

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Det går bra nu, underbart! Tack för idag.. längtar till helgen! Du är bäst!

2010-05-26 @ 22:08:31
URL: http://mathildamariaelisabet.blogg.se/
Postat av: Linn

fan jag blir så glad när jag läser! vad härligt att det går så bra med allt och du är fan värd all lycka i världen! föräldrar är typ bäst när det kommer till att fixa saker man själv aldrig någonsin orkar. mamma börjar alltid att pilla lite smått med disken när hon är hos mig, fast det är nog mer som ett ticks för henne :P Du är värd den här vändningen!!!

2010-05-26 @ 23:34:04
URL: http://bully.webblogg.se/
Postat av: Annica

Bortskämd ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0