Änglakisse

Imorgon blir Max en änglakisse på kvällen. Vi fick en tid när jag ringde idag.

Jag har bestämt mig för att jag ska vara med när han somnar in. Jag tänkte först att jag inte klarar av det, men så tänkte jag på honom. Att han inte ska behöva vara ensam när han somnar in.
Jag frågade idag hur det går till och känner mig lugn med det.
Samuel har redan berättat att han stannar i bilen ;) Jag är bara glad att han kör oss, även fast det bara är en gata bort, men jag klarar inte att gå dit med buren och gå hem med en tom bur.
Det är bättre att gråta i bilen är gående på gatan.

När jag tittar på honom så gör det ont i hjärtat. Jag börjar gråta om och om igen.
Det är så jobbigt, men det måste bli så här...Han mår inte bra och jag mår inte bra av att få saker förstörda och bli fräst åt...och biten...
Det ska bli skönt att kunna komma hem utan att bli ledsen och förbannad när mina saker ligger söndertuggade överallt.
Och skönt att slippa ha en påse på dörren till posten som kommer...

Jag är bara orolig för hur Leo ska reagera. Jag antar att han kommer att gå och leta efter honom och ropa efter honom.
Jag hoppas att vi kommer över det ganska fort...
Jag vet att det blir bättre för Leo sen också när jag och Samuel flyttar ihop. Då är det alltid någon hemma på kvällarna.
Jag hoppas att han klarar av att vara ensamkatt. Max tar väldigt mycket uppmärksamhet och då går gärna Leo undan så han kanske blir glad när han får mer plats? Vi får se....

På Onsdag är jag ledig och kan vara hemma hela dagen och på Torsdag ska Emma jobba halva mitt pass så att jag kan åka hem och inte behöva vara borta 14 timmar...
TACK Emma det betyder så mycket för mig!
På Fredag får Samuel kolla till honom när han slutar jobbet och sen hela helgen är jag ju ledig.


Jag undrar bara hur det ser ut när någon dör. Om själen försvinner från ögonen när sista andetaget tas?
Jag hoppas att han kan somna i mitt knä eller iallafall lutad mot min arm eller så...
Lille Max...
Han får busa med alla andra ängladjur och Frida i himlen.



Kommentarer
Postat av: Annica

Leo kommer nog tycka att det blir lite skönt, få gosa med moster till exempel utan att max kommer och stör :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0