Snart så

Herregud den här dagen på jobbet har varit den segaste hittills...Jag har inte slutat än, men jag hoppas innerligt att jag inte får åka ut när jag snart ska få sluta...
Jag har ätit glass, matlåda, läst en tidning, tittat på TV och surfat...

Mamma ska koka korv och så tar vi en påsköl till det när jag kommer dit.

Samuel sitter ute och fiskar och jag önskar så att jag satt bredvid honom. Jag längtar hem. Det händer saker hela tiden som gör att banden mellan oss blir starkare och starkare och då känner jag mig halv utan honom...

Jag har en tuff dag imorgon och en tuff dag på Måndag på jobbet. Jag ska försöka att bara ta det lugnt och hoppas på att allting flyter på bra...När man jobbar riktiga långa pass är det skönt om det bara flyter på...Imorgon jobbar jag mellan 11:24 och 22:50 och ska sova i Stockholm. Det passet är helt okej för det är rätt kul sträcka att åka och så. På Måndag jobbar jag mellan 07:40 och 17:26 och det passet blir nog tuffast...Meeeen då får jag ju iallafall åka hem sen :) Hemmakär, ja!

Jag tycker om det fina vädret. Samuel pratade om hur gröna björkarna blivit ungefär trehundra gånger igår och idag och nu gäller det verkligen att ta vara på våren och allt det som sker i naturen innan allting blommat över. Maj brukar vara en favoritmånad för mig och det tror jag att det blir i år också.

Jag tänker på så mycket saker just nu men jag kan inte riktigt skriva ner det i min anteckningsbok heller...Det känns som att det är för många ord för att jag ska kunna skriva ner dom...och det är väldigt osammanhängande också för den delen...
En del saker kan jag inte prata med andra om och då blir det jäkligt mycket i skallen...
Det känns så tydligt att jag kommit in i en helt ny fas i livet och jag trivs så bra här. Jag har redan gjort en massa saker och jag känner mig så nyfiken på framtiden.
Jag har lite svårt att förstå att jag faktiskt fyller 28 senare i år...28 liksom...jättegammalt...fast jag känner mig inte gammal. Jag känner mig rätt med ändå haha :)

En timme och fem minuter kvar innan jag får sätta mig i min lilla bil och åka härifrån. För en stund.


Samuel jag älskar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0