Drivknutar

Jag somnade en stund förut. Jag blev sådär akut trött så det var skönt att sova lite.

Jag tycker, som alla normala människor, att det är hemskt det som hänt i Norge. Jag tycker så synd om ungdomarna som sköts ihjäl och som drunknade när dom försökte fly från ön. Det är så hemskt. Dom var på läger, för att göra någonting roligt, dom kanske sett fram emot det här ett helt år och sen kommer det en sjuk människa och berövar dom sina liv!
Och samma sjuka människa, om dom ni inte var två, sprängde en bomb i regeringskansliet i Oslo.
Tänk att det kan finnas så mycket hat inom någon så att han gör så här!
Jag kan inte ens i min vildaste fantasti förstå hur stor sorgen är hos alla anhöriga och hos alla ögonvittnen.
Jag vet inte vad som kan vara straff nog åt någon som gjort så här, då fängelse i typ 20 år fasen inte är ett straff!



Igår åt jag lunch med Emma och sen åkte jag hem till syrran och Roberth. Där fikade vi och jag och syrran tittade på när Roberth monterade ihop en stol haha.
Efter det åkte jag hem till mormor och morfar och pratade en stund. Morfar hängde vid TV:n och kom in då och då i köket för att lyssna vad vi pratade om. Annars sitter jag och mormor oftast ensamma och pratar. Så har det alltid varit.
Jag åkte ut till mammas jobb och hämtade henne när hon hade slutat sen åkte vi hem till "oss" för att grilla. Syrran och Roberth kom också.
Det var jättemysigt och jag åt så mycket mat så jag hade ont i magen flera timmar senare när jag skulle sova!
Det är lätt att äta mycket när man sitter flera stycken och pratar och så.
Jag och mamma tog en kvällspromenad med Rocco sen och då kände jag igen att snälla sommaren ta inte slut!

Idag åt jag en god frukost med mamma och pappa och syrran kom också.
Sen tog jag bilen upp på stan och fikade med Emma. Vi satt inne på Espresso House precis som förr och glodde på folk :)

Sen var jag lite svettig när jag körde hem för min bil har börjat att låta hemskt. När den hade stått en vecka och jag körde den igen så lät det. Det har förr kunnat klucka lite ibland men nu....herregud.
Om jag inte missminner mig så sa killen som servade den att mina drivknutar håller på att ge sig men att det är lika bra att köra slut på dom innan man byter dom.
Jag tror att det är det som jag gjort. Kört slut på dom.
Den enda vägen bilen får åka från och med nu är till verkstaden.

Imorgon kommer Samuel hem :) Han ringde mig förut när dom hade kommit ner till sommarstugan. Jag blev så himla glad :) Vi har skickat lite sms nu också, något vi inte kunnat göra på en vecka och det känns bra. Han saknar mig och det gör mig varm i magen.
Imorgon kväll ska jag krama honom till han inte orkar mer haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0