Fyra nyanser av grått

Det är så tråkigt utanför fönstret så jag dör lite inombords.
När jag vaknade fick jag rädda mina krukor på balkongen från drunkningsdöden.

Jag har aldrig gillat regn. Jag skulle aldrig få för mig att sätta på mig bra kläder och ta en promenad när det fullkomligt pissar ner. Aldrig!

Tiden går så fort! Det är redan 17 Juni! ( Snart är det höst ) Jag vill inte att tiden ska gå fort, så att sommaren tar slut, men samtidigt så vill jag att tiden ska gå fort...svårt det där!
Höst, kallt regn, hala löv, is på vattenpölar och sen snö. Snö i flera månader. Hur ska det bli på jobbet? Ska det vara samma helvetes ont i magen vinter i år också? Huua.

Idag är jag ledig så jag är inte särskilt förvånad över att det regnar. Samuel kommer hem strax efter två så då kan jag pussas lite med honom. Han ska ut och fiska hela natten så då passar jag på att åka till Örebro och sova där så jag slipper gå upp så hemskt tidigt imorgon för att åka till jobbet.
Imorgon kl fem ska vi på middag hos Samuels pappa och hans fru. Det blir trevligt. Det brukar det bli hos dom.

När Leo ( katten ) hade stört mig färdigt imorse med sitt jäkla beteende lyckades jag att somna om. Jag hade ingen lust att gå upp halv sju. Jag skulle lätt ha kunnat sova fortfarande om jag inte vaknade till och hörde regnet och tänkte på mina krukor och gick upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0