Galna Gekås





Igår var vi ner till Ullared för att shoppa på Gekås.
Redan på parkeringen blev jag lite svett av alla bilar och människor.

Det gick jättebra att köra ner. Jag började att köra och sen bytte vi. Samuel är ju en riktig pajas och en retsticka så det var inte en lugn stund i bilen så dom fem timmarna vi satt och körde gick rätt fort!

Folk trängdes med kundvagnar men mina vader blev bara påkörda två gånger så det var ju väldigt lite.
Det allra dyraste vi köpte var Samuels vinterjacka för 699 och det är ju inte särskilt mycket för en vinterjacka!
Jag hittade en vit jacka med pälskrage som magen kommer att få plats i. Jag ser otroligt rolig ut i den, som en snöboll ungefär eftersom att jag tog en STOR storlek ;) Jag vill inte frysa om magen i vinter.

Jag minns inte exakt allt vi köpte men vi köpte mest saker till bebisen:
kläder, babysitter, babygym, nappar, nappflaskor, tvättlappar, sängkläder, täcke, kudde, snuttefiltar, dregglisar och resesäng. Bara bra saker! ( Minns som sagt inte allt )
Jag köpte även amningsinlägg, mamma mjukisbyxor och en mammatopp.
Vårat kök har fått en liten radio och hallen ska få en fin klocka.

Det var skönt att gå där med Samuel. Vi gick ju i närheten av varandra hela tiden såklart för jag ville inte tappa bort honom där. Ibland kom han med någonting under armen som han hittat och la ner i våran vagn och ibland kom jag med något under armen.

Jag förstår inte hur folk kan åka dit på semester och handla i flera dagar för så mycket saker har dom inte. Eller ja vill man köpa bordstabletter eller inredningssaker kan man väl handla en massa men annars så räcker det verkligen med en dag.

På slutet var jag så trött i magen. Jag hade sammandragningar nästan hela tiden så magen var stenhård och öm. När vi kom till våran stuga blev magen mjuk igen efter en stund och jag började att frysa för jag var så trött!

Vi klarade oss under våran budget och handlade allting utom en sak som vi hade på listan. Vi är nöjda båda två över att ha fått så mycket saker till ett litet pris.

Vi åt inte direkt någonting vettigt igår så idag var det så gott att äta köttbullar, potatis, sås och lingon när vi kom hem.
Samuel är nere och tränar en liten stund och jag passar på att blogga.
Jag kommer somna i soffan ikväll det känner jag redan nu.

Nu när vi har så mycket saker till bebisen vill jag bara att han ska komma till oss. Det är snart Februari =)

Imorgon ska jag ta tåget till Örebro för att träffa Emma. Äntligen! Vi har inte setts sen innan hon åkte till USA.
På Torsdag åker jag till Örebro för att träffa mamma <3

Jag har ju min sex dagars ledighet så jag jobbar inte förrän på Fredag. Det är skönt att inte jobba ;) Det var inte så kul att vara sjuk men skönt att vara ledig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0