Barnmorskebesök och BF + 5

Känsliga läsare ska inte läsa nu ;)

Min barnmorska log medlidsamt när vi träffades idag. Vi som hade bestämt att jag skulle ha fött fisungen!
Vi pratade lite först om hur det känns och sådär. Jag berättade om mitt humör och det är ju helt normalt vilket jag visste sen innan, men alltid skönt att höra att det är så för de flesta.
Mitt beräknade förlossningsdatum har ju passerat nu med 5 dagar men man räknas ändå inte som att man gått över tiden förrän man passerat v 42. Då blir jag igångsatt.
Hon erbjöd sig själv att undersöka mig om jag ville och det ville jag ju. Hon kände att livmodertappen var mjuk men hade bara åkt ner litegrann så hon fick bara in en fingertopp och kunde inte göra någon hinnsvepning.
Bebisen skruvade på huvudet när hon kände berättade hon =) Han drog iallafall inte tillbaka huvudet under undersökningen och det var bra.
Jag vet inte vad hon grundade det på men hon sa till mig idag att min kropp kommer att svara fint på värkarna när dom väl drar igång.
Bebisen hade vuxit knappt en cm till och hans hjärtljud var fina. Det går ingen nöd på honom där inne inte ;)
Hon sa att det inte är någon jättebebis där inne iallafall.

På Tisdag, på självaste Alla hjärtans dag, så har jag en tid nästa gång om jag inte fött. Jag DÖR om jag måste vänta en dag till känns det som ;) Har jag inte fött då så kommer jag få ett nummer dit jag ska ringa för att diskutera igångsättning och som alla vet så vill jag inte tvinga igång någonting så jag HOPPAS att det startar av sig själv.

Det finns ingenting som jag själv kan göra för att det ska starta. Ingen vet ändå vad det är som startar förlossningen så en massa knep kan man ju ta till bara för att man inte har någonting bättre för sig känns det som.

Jag gick och tröstshoppade efter besöket. Jag köpte mig två fina armband, en knallrosa halsduk och en svart scarf med silvertrådar.
Det är ju lönlöst att köpa kläder till sig själv men accessoarer kan man köpa =)
Tjejen i butiken stod med en bebismage så vi började prata lite och hon sa att jag nog snart kommer att komma in med barnvagnen. Gulligt sagt =)

Inatt var jag uppe och kissade halv ett och sen halv sex på morgonen. Jag fick ta medicin mot halsbränna som vanligt. Störigt det där.

Jag vet att det säkert verkar som att jag bara latar mig dagarna igenom, men så är det faktiskt inte. Jag brukar se till att göra saker, men idag vill jag faktiskt bara vara. Jag vill skrota här hemma och vila. Försöka att inte tänka så mycket på när förlossningen ska starta utan tänka på någonting annat. Jag kanske tom sover en stund på eftermiddagen bara för att jag KAN.

Jag saknar mina kompisar men känner mig så fruktansvärt trälig i humöret så jag tillför ingenting om jag skulle träffa dom.
Jag blir lite stressad av sms, samtal och FB eftersom det är så många som undrar om jag fött. Jag förstår att alla vill väl och jag uppskattar det men jag blir ändå lite stressad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0