BF + 2

Nähä ingen skitunge inatt heller.

När jag ska göra någonting som jag tycker är jobbigt, tex gå till tandläkaren och laga en tand, så förbereder jag mig mentalt på det utsatta datumet.
Nu vet ju jag att det är få bebisar som kommer på utsatt datum, men det blir liksom "fel" i min tränade hjärna att 3 Februari har dragit förbi.
Nu kan jag istället känna nervositet för nu vet jag verkligen inte när det kan dra igång. Jag kan känna ibland "herregud vad har jag gjort? Vad ska jag utsättas för?!"
Ju fler dagar som går, ja jag vet än så länge bara 2 dagar men det spelar ingen roll, så hinner jag ju ångra mig mer ;)

Jag funderar på smärtan. Hur den smärtan kommer att kännas.
Det finns några smärtor som jag vet är hemska: migrän, tandvärk, halsböld och bihåleinflammation. Och den värsta av allt, att känna smärta på insidan, en smärta som inte är fysisk.
Jag brukar bli tyst och vill inte prata när jag har ont.

Igår var vi till Västerås och tittade i lite affärer. Ingenting hände efter det. Det mest spännande var att mitt blodsocker blev lågt så att jag blev yr i huvudet och skakig.
Jag var inte alls på humör igår. Jag kände mig nedstämd och trött.

Idag känns det lättare i sinnet. Samuel började att retas imorse direkt när han slog upp ögonen och jag låtsades att jag var på väg att få ett nervöst gråt-sammanbrott här hemma och härjade runt halvnaken och showade så vi skrattade ihop.

Jag sa till Samuel förut att vi ska bädda spjälsängen idag för bebisen kanske känner på sig att hans säng inte är bäddad och det är därför han inte vill komma ut haha =)
Babyskyddet är på plats i bilen och det kändes konstigt att åka runt med en tom stol igår =)

Melodifestivalen var ju ingen höjdare igår. Loreen var bra, hon sjunger verkligen bra, men resten...usch!

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Veckohandla och dona lite här hemma kanske. Jag röstar på att pussas och kramas mycket ;)

20 minus i gårkväll när vi la oss och bara 9 minus idag. Sommarvärme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0