Inget vatten i kranen

Det blev en akut vattenläcka här i området idag. Det fanns inget vatten i ungefär 4 timmar. Det är en sån lyx att kunna ta rent vatten ur kranen så det känns konstigt när det inte finns vatten!
Jag kunde inte borsta tänderna, skölja av ett äpple eller koka vatten till pasta.
Verkligen ett litet problem då vissa människor måste gå i timmar för att få vatten.
Jag blev lite skraj och tänkte: tänk om jag får akut magknip och ett rejält bukras och INTE kan spola?!
Som tur är gick det bra haha =)

Jag köpte två stycken vita bodysar till bebisen i storlek 50. Jag har mest kläder i storlek 56 och dom ser så stora ut. Byxorna funkar nog då det är mudd nertill på dom och man kan vika upp dom, men bodysarna är för stora i 56. Herregud mycket att tänka på!
Jag är så glad att vi har tvättmaskin hemma sen när lillen kommer, så det bara är att köra igång en tvätt när det kräks/kissas/bajsas.

På Lördag ska vi hem till mamma och pappa och äta. Jag längtar jättemycket. Jag saknar mina föräldrar så mycket. Och det är ju bara ett plus att få god mat också. Hoppas att syrran kommer och hälsar på också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0