Molvärk och gröna grodor

Imorse vaknade jag klockan fem och gick upp på toa. Sen låg jag vaken med molvärk i svanken. Som mensvärk. Jag hoppades på lite mer action men så blev det inte.
När Samuels alarm drog igång strax innan sex var jag fortfarande vaken, men jag lyckades att somna om när han åkt till jobbet och jag vaknade några gånger av värken i svanken.
Jag somnade nästan direkt igår kväll. Jätteskönt då jag ofta brukar ligga och fundera och vrida och vända mig en bra stund.
Det är tur att Samuel väger en del han också så att han inte flyger ur sängen varje gång jag vänder mig haha =)

Men skit också jag råkade trycka på någon knapp så att halva texten jag skrivit försvann! SKIT!

Jag har iaf haft en bra dag. Träffat mamma och pappa och Mathilda, tankat Volvon för 823 kronor, fått räkningen från elektrikern som bara var på 2192 kronor istället för 5000 som han svamlade om när jag bokade tiden och jag ska träffa en tjej som jag skrivit med på en sajt för gravida som nyligen flyttat till stan och som inte heller direkt känner någon. Det blir att fika på semla.

Jag hade skrivit mycket mer men orkar inte skriva om allt...

Kommentarer
Postat av: Ida

Älskade systeryster!!



Jag förstår att du är nervös nu när det är så nära..

Men vi är byggda för det här. Vi KAN föda barn!! Oavsett om det blir naturligt eller inte. All smärta i världen är värt det när man får se sitt lilla knytte!!



Tänkte ge dig en liten knuff på vägen genom att lägga in några ord som jag skrev om min förlossningsberättelse när jag kom hem med Jamie!!



"När jag tar mig genom mina värkar så är jag nämligen knäpptyst, koncentrerar mig på värken, blundar och ser mig själv gå i en korridor och jag måste ta mig till slutet på korridoren och då är värken över. Här skriks det inte av smärta heller. Ju mer man koncentrerar sig på att ta sig igenom värken desto mindre gör det ont, slappna av och andas är ju precis de man ska göra. Inte skrika och spänna sig."



Massa kärlek till er!! <3

2012-01-31 @ 18:27:03
URL: http://forvirradbabylycka.blogg.se/
Postat av: elin

Sv: ja det är väl när det väl är något på G som förlossningen startar av dom har sakerna, men kan ju vara värt att prova ;-) hoppas du slipper gå över tiden :-)

2012-02-01 @ 11:23:03
URL: http://elinvestlund.blogg.se/
Postat av: Christine

Jag är också expert på att radera det jag skrivit, så ctrl+z är mitt hetaste tips till dig :) Då ångrar man det man senast gjorde.



Veckan innan Thilde kom vaknade jag i ottan också, låg och kollade hur solen flyttade sig genom rummen och kollade på Martin och var riktigt avis på att han kunde sova ;) Det är nog ett tecken på att det snart smäller till! Spännande!



Tack för grattiset! :)



Jag hade förresten inte heller nån föräldragrupp innan förlossningen, men sen när vi kom till BVC så fick vi vår mammagrupp :) Så kanske det är hos dig med :)

2012-02-01 @ 17:49:23
URL: http://kirsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0