Mycket känslor

Igår hade jag svårare än normalt att komma till ro och somna.
Samuel sov i mitt knä i soffan från typ 20:15 till jag lotsade in honom i sängen.
Jag låg vaken och höll på hans arm som han hade stuckit in under mitt täcke och så blev jag så himla rörd!
Jag började skriva ett brev i huvudet till bebisen. Jag låg och tänkte allting i Du form. " Det finns så många som vill träffa dig " osv.
Jag beskrev Samuel för bebisen, min familj, alla mina kompisar, Samuels familj och mig själv och när jag låg där och "skrev" brevet i huvudet så började jag att gråta. Inte för att jag var ledsen utan för att jag var totalt tagen av stunden jag hade där, ensam vaken i sängen med min hand på Samuels arm. Jag blir tårögd nu också när jag tänker på det. Det var ett speciellt ögonblick.

Idag vaknade jag klockan 11. Ja jag sover länge, men jag sover också dåligt på natten och ligger vaken ca en timme efter att Samuel åkt till jobbet innan jag lyckas somna om.
Min kära svägerska hade terrat min mobil med sms och samtal ( jag har ljudlöst på när jag sover ) så jag blev upplockad av henne och åt lunch nere på stan. Det var jätteskönt att få komma ut och vara lite social. Vädret var jättefint, sol och lagom kallt och jag som är väldigt beroende av ljus kände att det fyllde på mitt energiförrråd. Nu är det mulet igen och inte alls lika behagligt men det gör ingenting.
Jag fick även äran att leverera gäddan som Samuel drog upp igår till Anders. Det kändes lite knasigt att gå med en gädda i en kasse haha =)

Ni skulle se mig nu, i mina kläder. Jag har en tvättmaskin igång med bla mina hemmakläder och nu vet jag inte hur jag tänkte  när jag satte på mig mina rosa pyjamasbyxor med vita prickar och en rosa och vitrandig topp haha. Men rosa är ju fint ;)

Idag fyller min lilla morfar år. Jag ringde förut och gratulerade honom. Någon sång fick han inte då jag inte sjungit upp innan jag ringde ;)

Kommentarer
Postat av: Kaj

Du sover dåligt för att din kropp förbereder sig för nätter med vakenhet. Det var likadant med Heli :)

2012-01-23 @ 15:08:04
Postat av: Novembersara - i väntan på majbebis

SV; Och jag har hela tiden känt att det var en flicka i min mage, så när hon sa det blev jag inte alls förvånad =)



Vi hade både tjej och killnamn innan RUL, killnamnet var Oliver och tjejnamnen var Lowa eller Freja, nu har vi nästan helt bestämt oss för att det blir Lowa! Kan ju hända att det inte ser ut som en Lowa, men för mig och Johan är det en Lowa där inne =)

2012-01-23 @ 15:58:46
URL: http://novembersara.blogg.se/
Postat av: Hulda

Vad fint med ditt "brev"! Tror han snappar upp :)

2012-01-23 @ 22:02:41
URL: http://mathildamariaelisabet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0