På studiebesök =)

Samuel gjorde mig väldigt glad förut genom att föreslå att jag skulle komma och säga hej till honom på hans jobb och få se hur han har det =)
Jag fick en guidad tur och hälsa på några av hans kollegor. Jag tyckte att det var jätteroligt att få gå runt där och titta.
Samuel pratar ju ofta om olika saker från jobbet och jag vet ju inte riktigt vad han menar, men nu när jag sett hur det ser ut och fått se maskiner och hans kontor så kommer jag nog att förstå vad han pratar om =)
Och det luktar ju så gott om brädor! Innan Samuel började med nya tjänsten luktade han ju mer trä när han kom hem, när han mest gjorde andra sysslor och då brukade jag ibland lukta på hans kind när han kom hem för att dra i mig lite trädoft =)

Innan jag var och hälsade på Samuel så var jag nere på stan och uträttade några ärenden och sen kunde jag inte låta bli att gå in hos en guldsmed och titta på min favorit ring som jag sett på Internet. Jag kollade upp om det fanns någon återförsäljare i stan och det gjorde det och jag säger bara:
Den ringen ska jag ha!!!
Den är så himla fin! Mycket finare i verkligheten än på Internet. Samuel får ta en slät ring så får jag ta den där ;)

Mikkiz visade mig igår hur jag ska fylla i sånt som rör föräldrapengen på Försäkringskassans hemsida. Jag har e-legitimation så jag kan sköta allting över datorn.
Jag hade ingen aning om att jag måste ansöka om föräldrapeng, jag trodde att det automatiskt hoppade igång när graviditetspenningen slutade.
Om jag har otur så tar det 30 dagar innan mitt ärende behandlas och jag kanske inte får pengar alls i Februari =/ Jag hoppas verkligen att någon tar tag i mitt ärende så att jag får en utbetalning i Februari.
Det är svårt att veta när man aldrig haft barn vad som ska fyllas i och hur man ska göra med saker och ting.
Tog även reda på idag att Samuel inte behöver hämta något papper gällande sina tio dagar han är hemma utan han kan sms:a till det numret som vi läst och så kommer det hem papper automatiskt. Skönt!

Jag trodde att jag över en natt fått långa bristningar på magen men det var visst bara märken från lakanet i sängen haha =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0