Självmordsbenägen katt?

Jag vaknade klockan fyra imorse och kunde inte somna om. Vid halv åtta gick jag upp och åt frukost och städade iordning skåpet under diskhon. Sen gick jag och la mig igen vid nio.

Jag vaknade flera gånger av helt galet starka förvärkar. Jag har aldrig haft så starka tidigare. Jag fick verkligen koncentrera mig på att andas igenom dom för dom varade länge och gjorde skitont. Jag började nästan tro att bebisen skulle komma ut där ett tag!
Det sägs ju att sperma kan sätta igång en förlossning och tydligen av bara vetskapen om att jag låg och sov i Samuels del av sängen så fick jag kraftiga förvärkar haha ;)

När jag sovit klart, klockan tolv, så gick jag upp och fann katten liggandes typ PÅ TV:n. Irriterande. Så nu ställde jag tillbaka blomkrukan som brukar stå där han låg.
När jag skulle in på toa så höll jag på att trampa på en glasskärva som låg på mattan i hallen. Jag förstod inte först vart den kom ifrån förrän jag tog upp den och såg en bit av en målad blomma och kunde konstatera att det var från det trasiga glaset som står bredvid micron. Leo har alltså varit uppe på bänken och tagit en stor glasskärva i munnen, hoppat ner och lagt den på mattan där han brukar ligga.
Ja det är han som gjort det, skärvan låg inte där imorse.
Det är ju livsfarligt!!
Vad skulle han med den till? Skära upp sina handleder?
Det trasiga glaset ska kastas nu när jag ska ut på en promenad.

Samuel sms:ade på sin lunch och jag tror att han blev lite skitnödig när jag skrev att jag haft så kraftiga förvärkar för han skrev sen att jag ska ringa om jag ska föda haha. Gullungen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0