Super Söndag

Idag är det första dagen i v 40, närmare bestämt 39+1. Herregud vad länge jag varit gravid =)

Vi var sällskapssjuka här hemma idag så vi drog ut på en liten turnè för att hitta någon eller några att umgås med en stund.
Stackars svärmor låg med matförgiftning eller maginfluensa så därifrån åkte vi snabbt. Svärfar var inte hemma så vi åkte ut till landet till Mikkiz och Anders och där var dom hemma =) Vi kom lägligt till att lunchen blev färdig så vi fick äta med dom och sen fika på bullar som Anders bakat =) Jag fick mysa med Nellie också och busa med minivovven Jasper. Vi blev kvar där i tre timmar. Det var jättemysigt. Mikkiz hade plockat iordning en påse med minikläder och hennes amningskudde som vi får låna. Så snäll och omtänksam är hon.

Veckohandlingen är gjord och idag gick den inte på 93 kronor ;)

Jag satt och pratade lite med Samuel om förlossningen och berättade att bebisen varit så lugn i två dagar.
Sen fick jag ena riktiga förvärkar. Jösses dom gjorde ont! Jag ska inte prata om det för då kommer det väl flera. Nu har jag mest mensvärks ont bak i ryggen och fram.
Magen har sjunkit så långt ner nu.



Jag står lite snett men man ser att magen sjunkit och blivit mer spetsig.
Herregud jag ska verkligen föda snart. Gud vad sjukt egentligen. Jag kan verkligen inte ångra mig nu.
Samuel har peppat mig redan nu så jag hoppas att han kan peppa mig lika bra på förlossningen.

Imorgon ska jag på kontroll hos barnmorskan. Jag får tänka ut några frågor, om jag har några. Jag skulle vilja veta om livmodertappen är mogen, men hon kanske inte undersöker sånt. Det kan jag ju fråga iallafall.

På Tisdag ska jag åka till Örebro och träffa Emma och Mathilda om jag inte ligger och föder barn förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0